کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی، گفت: مرز جایگزین برای صادرات به روسیه پیش‌بینی شد و در این رابطه مذاکراتی نیز انجام شده است.

سید جواد ساداتی نژاد در ادامه سفر یک روزه هیات دولت به استان یزد، در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشور هدف در زمان سفارش محصول باید استانداردهای خود را به کشور مبدا اعلام کند و این قاعده کار تجاری است، افزود: در توسعه صادرات، رعایت استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم است و طبیعتاً در این مسیر مذاکراتی با کشورهای همسایه انجام داده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلاتی که اخیراً در برخی از محصولات صادراتی به وجود آمد، مربوط به عدم ثبت آفت کش‌های مصرفی که کم خطر هم بودند، در کشور هدف بود که با مذاکرات انجام شده مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

ساداتی نژاد در رابطه با مشکلات موجود در ترانزیت محصولات کشاورزی از مرز آذربایجان خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیرهای هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

منبع:فارس
کد خبر e23e19d6251e438aa046599fe0117e3d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =