برای نخستین بار در بخش کشاورزی و صنایع غذایی، اولین تندیس "فرهنگ رسانه" از طرف جامعه خبرنگاران حوزه صنعت غذا و کشاورزی به حسین چمنی، کارشناس باسابقه صنعت شیر کشور اهدا شد.


جامعه خبرنگاران حوزه صنعت غذا و کشاورزی، در آیینی صمیمی که با حضور جمع زیادی از خبرنگاران در یکی از سالن های برج میلاد برگزار شد و در آن خاطرات همراهی ها و تلاش های مشترک رسانه ها و حسین چمنی، کارشناس صنعت شیر کشور در امر فرهنگ سازی ارتقای مصرف فرآوره های لبنی در کشوری با فرهنگ مصرف سرانه پایین مرور شد، از او به پاس آَشنایی با فرهنگ رسانه ای و تعامل نزدیک با خبرنگاران تقدیر گردید.

در متن تقدیرنامه اهدایی، از حسین چمنی به پاس تعامل سازنده، موثر و صادقانه او با جامعه خبری و خبرنگاران و همچنین پاسخگو بودن در موارد و مشکلات متعدد صنعت لبنیات سپاسگزاری شده و حضور وی در این صنعت، که در عین شفاف سازی خبری و سیاست گذاری های اصولی و منطقی، موجب فرهنگ سازی سلامت محور نیز بوده، تقدیر گردیده است.

در حاشیه این آیین، از طیبه ناظریان نیز به سبب همراهی با اصحاب رسانه و انجام وظایف مرتبط رسانه ای در حوزه وظایف روابط عمومی کارآمد و مسوولانه، با اهدای تقدیر نامه جداگانه ای تقدیر شد.

یکی از نقاط قوت این مراسم نیز تجلیل از زنده یاد مهرناز حجتی، از درگذشتشان یک سال گذشته این صنعت بود که نقش پررنگی در فعالیت های فرهنگ سازی داشت و به تاسی از باور گزینش تخصصی نیروهای اداره روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه) از سوی مدیری چون حسین چمنی، حسن رفتاری ستودنی و شاید کم سابقه در تعامل با مردم و خبرنگاران داشت و به شکل ناگهانی و غریبانه از جمع دوستداران فرهنگ سازی مصرف شیر پر کشید و به دیار باقی شتافت.


تقدیر از تفکر رسانه مدار

بنابراین گزارش، پیش از اهدای این تندیس؛ مانی جمشیدی، از روزنامه نگاران حوزه صنایع غذایی و کشاورزی به نمایندگی از اهالی رسانه حاضر، طی سخنانی با اشاره به خاطره تشکیل نخستین صفحه کشاورزی و صنایع غذایی کشور در روزنامه های ابرار اقتصادی و آسیا( دور نخست انتشار) در سال 79، از سوی گروهی شامل چند خبرنگار مانند فرشته حاتمی نیا، نیلوفر محب علی، مسعود یوسفی و... که تعدادی از آن ها مانند محمدرضا جمشیدی، بنیانگذار آن صفحه و علیرضا صفاخو، خبرنگار تخصصی حوزه صنعت شیر از آن گروه خبری نیز حضور داشتند؛ گفت: حمایت صنایع شیر ایران در آن مقطع با حمایت حسین چمنی، مدیر روابط عمومی وقت که نخستین و تنها مدیر روابط عمومی صنایع غذایی بود که فارغ از محتوای تحلیل ها، اخبار و نقدهای نگاشته شده در این صفحه، با انتشار آگهی های مرتبط با فرهنگ سازی، ضمن انتقال پیام های فرهنگی به مخاطبان، از رسانه های بخش خصوصی نیز حمایت می کرد به اینجا رسیده است که امروز "شیر" و موضوع سلامت غذا، دغدغه ملی ده ها خبرنگار رسانه های مختلف کشور در غالب انواع رسانه های مجازی، مکتوب و تصویری، شده است.

جمشیدی با بیان این که تقدیر از چمنی، در واقع تقدیر از شخص نیست و تقدیر از یک تفکر است که به نقش رسانه باور دارد، تصریح کرد: با حمایت و همکاری این طیف از مدیران روابط عمومی که نقد هیچ رسانه ای مانع رنجیدگی و عدم همکاری آن ها برای انتشار مطالب نمی شد، امروز انتشار رویدادهای صنایع غذایی و کشاورزی در رسانه های مختلف از حاشیه به متن آمده است.

وی با بیان این که در امر ویژگی های موثر چمنی که موجب نهادینه شدن چنین شخصیت محبوب رسانه ای از وی در اذهان خبرنگاران گردیده است، می توان به سخنوری و ابداع واژگان منحصر به فردی که در دفاع از سلامت مردم به بخش های مختلف تلنگر می زد، اشاره کرد؛ افزود: نمونه ای از آن ها مستندات وی در مورد مبله شدن مساجد متاثر از نداشتن استخوان بندی محکم و توانمند مراجعه کنندگان یا آمارهای تکان دهنده و خاص در مورد تبعات پوکی استخوان و شکنندگی دندان ها و هزینه های سنگین آن که عمق فاجعه مصرف کم سرانه فراورده های شیری را برای عموم و مسوولان گوشزد می کند، اشاره کرد.

وی با بیان این که تقدیر از رسانه های فعال بخش کشاورزی و صنایع غذایی برای نخستین بار از سوی روابط عمومی تحت مدیریت حسین چمنی محقق شد و اگرچه این تقدیر شامل حال سایت خود وی نگردید، اما اقدامی ستودنی بود، افزود: حال این دست طبیعت است که امروز خبرنگاران از باور چمنی و تیمش در حد بضاعت خبرنگاری تقدیر می کنند.

جمشیدی از زحمات محمد صراف زاده، مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران نیز به عنوان یکی از همکاران پر تلاش این تیم که اخیرا وی نیز از این مسوولیت کناره گیری کرده است، تجلیل کرد.


نقش بی بدیل رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف شیر

در ادامه حسین چمنی، کارشناس ارشد صنعت شیر کشور که به دلیل برخی تحولات مدیریتی در صنایع شیر ایران ترجیح داد از روابط عمومی و مشاوری مدیرعامل آن شرکت کناره گیری کند، در سخنانی ضمن تاکید دوباره بر باورش به اهمیت و نقش رسانه در ساماندهی سبک زندگی مردم از جمله در تغذیه سالم، گفت: به جرات می گویم باور من به نقش فعالیت های رسانه ای از خودتان بیشتر بوده است و بسیاری از دستاوردهای افزایش مصرف سرانه شیر و فرآورده های آن را مدیون نقش شما خبرنگاران و رسانه ها می دانم. کارهای بسیار بزرگی در این سال ها به کمک رسانه ها انجام گرفته که بیان همه آنها مجال بیشتری می طلبد. اما یکی از آنها را در این محفل صمیمی ذکر می کنم.

چمنی: این هدیه  "با ارزش ترین هدیه" 15 سال خدمت حرفه ای ام بود


این کارشناس صنعت شیر کشور، در ادامه با ذکر مثالی از سرمقاله چند سال پیش روزنامه "دنیای اقتصاد" به قلم محمد صادق جنان صفت با عنوان "اقتصاد دوغ و چند نکته" اشاره کرد و گفت: به مدد رسانه ها طی سه سال تولید و مصرف دوغ در کشور 45 برابر شد، یعنی از 2 هزارتن به 90 هزارتن رسید که یک معجزه اقتصادی در کشور تلقی شد. وی گفت که اعتقاد دارد به مدد رسانه ها، شیر از حاشیه به متن آمد و این گونه نگاه ها را در دستاوردهای حاصل شده امروز بسیار موثر دانست و در اشاره به تمام جوایزی که در سمینارها و مناسبت های های مختلف طی قریب به 15 سال خدمت در صنعت دریافت کرده، این هدیه را "با ارزش ترین هدیه" ای دانست که در تمام دوران فعالیت حرفه ای خود دریافت کرده است.

چمنی در عین حال از خبرنگاران بابت تمام همراهی ها و نقدهای سازنده به صنعت و دولت تشکر کرد و گفت: اگرچه از دولت تدبیر و امید انتظار داشتم تا به شیر و نقش سازنده آن در تضمین سلامت جامعه بیشتر توجه کند، اما به هر حال اتفاقات پیش آمده نباید باعث ناامیدی شود و ادامه کمک شما خبرنگاران به دولت و افکار عمومی برای رسیدن به باور سرمایه گذاری اساسی و نگاه ملی به ارتقای پایدار مصرف شیر و فرآورده های بسیار مهم و همچنان ضروری خواهد بود. رسانه ها نقش پر رنگی در تصمیم سازی کشور ایفا می کنند و باید قدر آن را بدانند.

در ادامه این آیین، محمدرضا جمشیدی و منصور انصاری به عنوان روزنامه نگاران پیشکسوت حاضر در جمع، تندیس "فرهنگ رسانه" را به حسین چمنی اهدا کردند.

ایده اهدای این تندیس از سوی علی اکبر علیان نژاد از همکاران رسانه ای پیشنهاد شد که با اقبال و همراهی طیف زیادی از خبرنگاران پیشکسوت و تازه کار در حوزه همراه شد.


منبع:ایانا
کد خبر e2615c5cea5c416fb3281cb7e4e5c780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =