دبیر انجمن کارخانجات تصفیه‌کنندگان شکر خام گفت: "واردات موقت" شکر خام در سه‌ماهه اول سال ۹۴ برای استفاده در صنایع تصفیه کنندگان شکر خام و صادرات مجدد آن آزاد شد.

قاسم فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده،  وزارت جهاد کشاورزی با واردات شکر خام به‌صورت موقت و برای تصفیه در کارخانجات تصفیه شکر خام و صادرات دوباره این محصول به خارج از کشور موافقت کرد.

دبیر انجمن کارخانجات تصفیه کنندگان شکر خام، افزود: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری در خصوص واردات یا عدم واردات کلی این محصول را برای سال جاری به اردیبهشت ماه موکول کرد.

وی با انتقاد از افزایش تعرفه واردات شکر خام، خاطرنشان کرد: وضع تعرفه 40درصدی بر واردات شکر خام در سال جاری، تولیدات صنایع تصیفه کنندگان شکر خام را با مشکل روبه‌رو کرده است.

گفتنی است بر اساس قوانین گمرک، ورود کالایی که طبق قوانین ممنوع باشد به‌عنوان ورود موقت موکول به اجازه دولت در هر مورد می‌باشد ولی اداره کل گمرک می‌تواند در خصوص کالایی که طبق مقررات عمومی صادرات و واردات و یا تصویب نامه‌های مخصوص غیرمجاز یا مشروط شناخته شده اجازه ورود موقت صادر نماید.

برای واردات موقت نیز صاحب کالا باید تعهد نماید که کالا را در مدتی که در پروانه ورود موقت تعیین می‌شود از کشور از راه مجاز با نظارت گمرک خارج نماید.
کد خبر e29c3261117f41718d56d0725e9f218f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    1 0
    مگر دبیر انجمن قند و شکر آقای دانائی نبود؟