کشاورزی> مسئول خرید تضمینی دانه های روغنی گفت: بر اساس پیش بینی دولت و بخش خصوصی در سال جاری ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی از کشاورزان متقاضی خرید تضمینی می‌شود.


محمد قبله با اعلام آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی گفت: تا به امروز 7 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به صورت تضمینی خریداری شده است.

دبیر انجمن روغن نباتی ادامه داد: در این طرح، پول خرید تضمینی کشاورزان بروز به حساب آنها واریز شده است.

قبله با بیان هزینه تمام شده تولید روغن از دانه های روغنی بالاتر از قیمت جهانی این محصول است، اظهار داشت:  دولت برای جبران مابه التفاوت نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی، تسهیلاتی برای انجمن روغن در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاظر حجم خرید تضمینی دانه‌های روغنی پایین است و انجمن مشکلی در پرداخت مطالبات کشاورزان ندارد اما در صورت عدم تحقق وعده‌ دولت با آغاز خرید تضمینی سایر دانه‌های روغنی، خرید تضمینی با شرایط سخت تری انجام می‌شود.
قبله گفت: نرخ خرید تضمینی هرکیلو گرم کلزا 2200 تومان است که مابه التفاوت 600 تا 700 تومانی این محصول توسط انجمن پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، در سال جاری در راستای واگذاری تصدی دولت به بخش خصوصی مسئولیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی برای اولین بار به بخش خصوصی واگذار شده است.
نرخ خرید تضمینی هر کیلو‌کرم کلزا 2200، دانه سویا 1970، آفتاب گردان 2150 تومان است که برای خرید 100 هزار تن دانه روغنی بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع:تسنیم
کد خبر e3ea70386ab54fc991520e48db3840bf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =