کشاورزی> رییس اتحادیه بارفروشان گفت: شب گذشته گشت‌های بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران به همراه سازمان تعزیرات حکومتی چند مورد میوه قاچاق که بیشتر، میوه های تابستانی از قبیل لیموترش از پاکستان و آلوی سیاه از ترکیه بود را در میدان میوه‌و تره بار کشف و ضبط کردند.

سید محسن محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها برخورد و نظارت در رابطه با عرضه میوه‌های قاچاق افزایش یافته است، شب گذشته با همکاری بازرسان مربوطه میوه‌های قاچاقی که در سردخانه غرفه‌های میدان میوه و تره بار جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر مبادی ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار نیز افزایش یافته است، گفت: بخشی از دلالان و واسطه ها در بیرون از میادین فعالیت می‌کنند که در این زمینه نیز بازرسی ها افزایش یافته است.

جاسازی نارنگی قاچاق پاکستانی در سبدهای ایرانی

رییس اتحادیه بارفروشان در عین حال بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بحث میوه قاچاق باید به آن توجه کرد تغییر بسته بندی این میوه هاست؛ به عنوان مثال به تازگی متوجه شده ایم که در برخی مراکز عرضه، نارنگی های پاکستانی در سبدهای ایرانی قرار داده شدند که کسی تشخیص ندهد آن ها قاچاق هستند.

محمودی همچنین تاکید کرد: همانطور که بارها تاکید کردم باید به بحث میوه های قاچاق در مبادی ورودی کشور توجه شود چون بعد از ورود، پراکنده می‌شوند و تشخیص قاچاق بودن و شناسایی آن ها بسیار مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: جلوگیری و دقت بیشتر در مبادی ورودی کشور از مهم ترین راهکارهای مبارزه با قاچاق در هر حوزه ای از جمله میوه محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا
کد خبر e4713f3aaab04ebfa4a81f008c3faf68

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =