کشاورزی> اقتصاد غذا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 183 میلیون و 402 هزار دلاری انواع محصولات کشاورزی از استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس» به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال 125هزار و 842 تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش 183 میلیون و 402 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 23.29 درصد از لحاظ وزنی و 25.38 درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.
وی افزود: محصولات کشاورزی شامل فرآورده‌های لبنی، مرکبات، سیب‌درختی، گل‌و‌گیاه، کیوی و سایر محصولات کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه از جمله کشورهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی مازندران هستند.

حیدرپور بیان کرد: فرآورده‌های لبنی از جمله محصولاتی است که به‌ دلیل مزیت نسبی از درصد بالایی از صادرات برخوردار بوده که از مجموع کل صادرات، بیش از 98 درصد مربوط به این محصول است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات مرکبات، سیب درختی، گل‌ و ‌گیاه و کیوی هم به ‌دلیل عدم تخصیص مشوق‌های صادراتی، اعمال مالیات بر ارزش افزوده، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی برای صادر کنندگان، تغییر قوانین و تعرفه‌های ترجیحی در گمرک کشورهای هدف و مشکلات حمل‎ و ‌نقل و افزایش هزینه‌های مربوطه در ماه‌های اخیر با روند کاهشی مواجه بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با ‌توجه به شروع برداشت پرتقال و کیوی و کیفیت و اندازه مطلوب این محصول، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده شاهد رشد صادرات مرکبات از استان باشیم.
کد خبر e7660349bace437692d8ad01c2b1d049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =