کشاورزی> در حالی که برداشت گندم روزهای پایانی خود را طی می‌کند، شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌دنبال تصویب نهایی قیمت تضمینی گندم و سایر محصولات است تا پس از تأیید شورای اقتصاد، آن را به اطلاع بهره‌برداران برساند.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این خبر گفت: در حالی که هنوز برداشت گندم ادامه دارد، شرکت بازرگانی دولتی و واحدهای مربوطه تاکنون هشت میلیون و 53 هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری کرده‌اند.

علی قنبری افزود: ارزش این میزان گندم خریداری‌شده 9 هزار و 370 میلیارد تومان است که تنها 370 میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده که به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران در حال آماده‌سازی برای تصویب نهایی قیمت تضمینی گندم و سایر محصولات خرید تضمینی در سال زراعی جدید است که بعد از تأیید شورای اقتصاد اعلام می‌شود تا کشاورزان بتوانند برنامه‌ریزی خود را نسبت به کاشت در سال زراعی جدید داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این شرکت تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی ازجمله گندم، روغن، برنج و شکر را در دستور کار دارد که در حال انجام آن هستیم.

قنبری تصریح کرد: بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق تولید داخل و بخش دیگری از واردات از طریق کشورهای مورد تأیید انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: برداشت گندم همچنان ادامه دارد و امیدواریم به‌زودی بتوانیم مطالبات بهره‌برداران بخش کشاورزی را تسویه کنیم.

گفتنی است، میزان تولید گندم در سال جاری حدود 11.5 میلیون تن برآورد شده است، در حالی که در سال زراعی گذشته بیش از شش میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشور به زیر کشت گندم رفته است و بر اساس گزارش‌ها، تاکنون بیش از یک میلیون تن از تولید سال گذشته و 20 درصد از خرید سال گذشته جلوتر هستیم.

منبع:ایانا
کد خبر e7b8c0b0afe84846abceb8156f5ae610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =