کشاورزی> سومین جلسه شوراي مديران شركت بازرگانی دولتی ایران با حضور مدير عامل، اعضاي هيات مديره و مديران ستادي به منظور بررسي گزارش هيات مديره به مجمع عمومي شركت برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی این شرکت، در ابتداي جلسه  علي قنبري در سخناني، هم افزايي بيشتر مديريت هاي ستادي را عامل مهمي در پيشبرد امور جاري و برنامه‌هاي شركت بر شمرد و افزود: مديران بايد پاكي، صداقت و شهامت انجام صحيح كار را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و با ارتباط بيشتر و همفكري و تعامل بالا، موانع موجود در مسير انجام ماموريت‌ها را شناسايي و نسبت به رفع آنها اقدام كنند.

قنبري با بيان اينكه در حال حاضر قضاوت بيروني نسبت به شركت مثبت است و دولت و وزارتخانه از اقدامات و عملكرد فعلي شركت رضايت دارند، اظهار كرد: اين رضايتمندي و نگاه مثبت به دليل اين است كه مجموعه مديران حال حاضر شركت از خصوصيات ارزشمندي چون روحيه تلاشگري، جواني، ابتكار و دانش بيشتر نسبت به گذشته برخوردارند.

معاون وزير جهاد كشاورزي در ادامه با اشاره به اينكه امسال، سال خوبي در حوزه فعاليت شركت است، افزود: براي نخستین بار همزمان با اجراي برنامه‌ها و انجام فعاليت‌هاي جاري، بستن حساب‌هاي سال 93 با جديت پيگيري شد كه نتيجه مثبت آن تهيه گزارش عملكرد سال مالي 93 و برگزاري مجمع عمومي شركت در تاريخ 28 شهريور و در موعدقانونی مقرر است.

وی با اشاره به خريد 8 ميليون تني گندم در سال جاري، ضمن تقدير از خدمات نيروهاي ستادي و استان ها به واسطه انجام مطلوب عمليات خريد تضميني گندم، از وجود ذخاير 10 ميليون تني گندم در كشور خبر داد و افزود: اين ميزان موجودي گندم كشور بيش از نياز مصرف يك ساله آرد نانوايي ها است كه عملكردي بي نظير و در تاريخ كشور بي سابقه است.

قنبري تصريح كرد: در حوزه ساير كالاهاي اساسي نيز با توجه به كاهش قيمت جهاني، موجودي ذخاير كشور در شرايط مطلوبي قرار دارد.

مدير عامل شركت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رقم پرداختي حدود 86 هزار ميليارد ريالي به كشاورزان بابت خريد تضميني گندم، تشريح كرد: امسال تاكنون 92 هزار ميليارد ريال گندم خريداري شده كه از اين مبلغ 6000 ميليارد ريال بدهكاريم و با توجه به پيگيري ها و تعاملات انجام شده، 4000 ميليارد ريال ديگر ظرف چند روز آينده به كشاورزان پرداخت مي‌شود و مابقي مطالبات نيز با پايان يافتن فصل خريد تسويه حساب خواهد شد.

قنبري با انتقاد از برخي همكاران كه بعضاً مشكلات و نقايص كوچك موجود در شركت را بزرگ جلوه داده و گاهاً موجب انتقال آن به خارج از مجموعه شركت مي شوند، اين عمل را به دور از تعصب و هميت تشكيلاتي دانست و تاكيد كرد: در تمام مجموعه ها و نهادهاي اجرايي مشكلات كوچك و بزرگ وجود دارد، در اين شركت هم امكان وجود و بروز نقص و خطا هست، اما بايد روحيه تعصب نسبت به شركت و كارهاي كه انجام مي‌دهيم داشته باشيم و خود را نيز در مشكلات و نقايص ايجاد شده شريك دانسته و با درايت و برنامه ريزي و همدلي با هم در راستاي رفع مشكلات گام برداريم.

مدير عامل شركت بازرگانی دولتی ایران با بيان اينكه مديران شركت با توجه به گردش مالي 100 هزار ميليارد توماني شركت بازرگانی دولتی ایران بايد قانونمند عمل كنند، شجاعت در تصميم گيري صحيح و رعايت ضوابط، قوانين و مقررات را در اجراي امور مورد تاكيد قرار داد.
کد خبر c06012d190f044618e007091d89e227a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =