کشاورزی> اقتصاد غذا - آخرین دستاوردها و دانش مربوط به کشت دانه‌های کلزا و طرح حذف واسطه در همایش «آشنایی با شیوه کشت قراردادی در جهت حمایت از تولید داخلی دانه کلزا» که به همت صنعت غذایی کورش برگزار می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس» به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت غذایی کورش، این همایش روز دوشنبه ششم آبان ماه سال جاری در سالن تعاون شهرستان کلاله استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم که مورد استقبال جمع کثیری از کشاورزان پیشرو در کاشت دانه کلزا قرار گرفت، علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله نیز حضور یافت و ضمن تشکر از برگزاری این همایش به توانمندی های کشاورزان این شهرستان و همچنین ظرفیت‌های موجود در منطقه اشاره نمود.

در ادامه مهندس فرشید مهیار مدیر دانه‌های روغنی شرکت صنعت غذایی کورش ضمن آشنا نمودن کشاورزان منطقه با توانمندی‌ها و دستاوردهای این شرکت، برنامه‌های حمایتی این شرکت در راستای کشت قراردادی دانه‌های کلزا را تشریح نمود و در فضایی تعاملی به برخی از دغدغه‌ها و سوالات مطرح شده توسط کشاورزان پاسخ گفت.

شایان ذکر است به دعوت این شرکت، دکتر حمید جباری محقق معین کلزا و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر دانشگاه تهران با سخنرانی در این نشست، نتایج آخرین تحقیقات علمی و به روز در خصوص ارزش کلزا در تناوب کاشت با غلات به عنوان گیاه پیشرو، اهمیت شیوه آبیاری و انتخاب نوع بذر، تغذیه در کلزا و مدیریت بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز را به سمع و نظر حضار رساند.

گفتنی است، طرح کشت قراردادی توسط وزارت جهاد و کشاورزی و به منظور همکاری بدون واسطه تولیدکنندگان و کشاورزان دانه کلزا مصوب گردیده است که صنعت غذایی کورش با هدف ایفای نقش خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی روغن‌های خوراکی در ایران این همایش را برنامه‌ریزی و اجرا نمود.
کد خبر e8e9eb36cf024f09accf379e6e52bcef

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =