۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
یک متخصص تغذیه با اشاره به محبوبیت فراوان انواع ژله و پاستیل میان کودکان گفت: والدین باید مانع مصرف زیاد این ماده غذایی در کودکان خود بویژه پیش از غذای اصلی شوند؛ چرا که ژله میل به غذا را کاهش می‌دهد.

مرتضی صفوی گفت: ژله از ماده‌ای به نام ژلاتین تهیه می‌شود که این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینواسید نقش موثری در استخوان‌سازی و رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله طبیعتا ماده سالمی است، افزود: ژله چاق کننده نیست و در تهیه آن از مقدار کمی شکر استفاده می‌شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

صفوی با تاکید بر اینکه کودکان نباید زیاد ژله و پاستیل مصرف کنند، افزود: ارزش غذایی ژله بالا نیست و نمی‌تواند جایگزین وعده‌های اصلی غذا باشد و معمولا از آن‌ به عنوان دسر و میان وعده استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت پودر ژله از رنگ‌ها و اسانس‌های خوراکی استفاده می‌شود، گفت: تنها در صورت اضافه کردن رنگ‌ها و اسانس‌های غیراستاندارد مصرف ژله ضرر خواهد داشت؛ بنابراین مصرف کنندگان باید به نشان پروانه بهداشتی محصول توجه کنند.

این متخصص تغذیه گفت: در صورتی که ژله‌ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، مشکلی برای بدن ندارند. هنگام خرید نیز باید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.

صفوی در مورد فواید ژله گفت: ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت‌های بدن مفید است و کالری آن بسیار کم و به دلیل داشتن ویتامین B برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، مفید است.

وی با اشاره به اینکه ژله منبع غنی از اسیدفولیک است، افزود: مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است؛ همچنین به کاهش کلسترول خون نیز کمک می‌کند.

این مشاور تغذیه اضافه کرد: در صورتی که مصرف ژله تنها در مهمانی‌ها، موردی و هفته‌ای یکی - دو بار باشد، مشکلی ندارند. اما اگر مصرف این ماده غذایی عادت شود، جای بخشی از وعده‌های غذا را خواهد گرفت و منجر به کم اشتهایی خواهد شد.

منبع:ایسنا
کد خبر e94cd2a5669741ce8a0a67c12fb96424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =