کمپین روزنامه ژاپنی "The Manichi" در هفته گذشته توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرد. این روزنامه یکی از بزرگترین روزنامهها در ژاپن است. کاهش میزان فروش روزنامهها در دهه گذشته در حالی تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است که بعضی از روزنامههای نوپا به تعطیلی یا در اصل تکمیل گزینههای پیشنهادی خود برای حفظ رابطه در جامعه دیجیتال روی میآورند.
بهمنظور کمک به کشف مجدد و درک ارزش روزنامهها نزد نسلهای جدیدتر، در سال 2013 آژانس تبلیغاتی Dentsu بستهبندی یکسری بطریهای آب معدنی محبوب نزد مصرفکنندگان جوانتر را به یک روزنامه تغییر داد. هر روز به مدت یک ماه بطریهای آب معدنی باید با یک نوع بستهبندی خاص شامل اخبار روز عرضه میشدند. به این ترتیب راه تماس جدیدی میان روزنامه Manichi و مخاطبان جوان آن به وجود آمد. این کمپین نهتنها جوانان را به سوی امور جاری تشویق میکرد، بلکه همچنین به مشارکت در انجامشان وامیداشت. در ادامه با توسعه روند ارزشگذاری نزد مصرفکنندگان، میزان فروش نیز افزایش یافت.
در پی کسب موفقیت با ارائه بطریهای خبری بهعنوان یک رسانه جدید قدرتمند برای تشویق مردم به مشارکت بیشتر، Manichi طرح "بطری اهدایی" را در سال 2014 اجرا کرد. هدف از انجام این کار تبدیل روزنامه به رسانهای برای وا داشتن مردم به انجام یک کار خیر بود.
ایده انجام این کار جایگزین کردن بستهبندی بطری آب معدنی با مقالاتی بود که یکی از پنج دلیل مهم زیر را پوشش میدادند:
1- مناطقی در فیلیپین که اخیراً دچار گردباد شده بودند.
2- بچههای یتیم مبتلا به ویروس HIV در کامبوج
3- فعالیتهایی در راستای ایجاد فضای بز در کوههای کنیا
4- مناطق آسیبدیده از زلزله عظیم در شرق ژاپن
5- حفظ محیط زیست کوه فوجی
مصرفکنندگان میتوانستند یک نوع بطری آب معدنی را انتخاب کنند که علاقهمند به حمایت از اتفاق خبررسانیشده روی بستهبندی آن بودند. با مطالعه مقاله چابشده روی بستهبندی، افراد از ابعاد فاجعه باخبر میشدند و سپس مبلغ حاصل از فروش بطریهای آب معدنی به حل آن مشکل خاص اختاص میِابد. راهاندازی این کمپین به فروش 30 هزار بطری آب معدنی در طول یک ماه و از همه مهمتر جمعآوری کمکهای مالی 30 برابر بیشتر از سال قبل از آن منجر شد.


منبع:ایانا
مرضیه فروتن
بهمنظور کمک به کشف مجدد و درک ارزش روزنامهها نزد نسلهای جدیدتر، در سال 2013 آژانس تبلیغاتی Dentsu بستهبندی یکسری بطریهای آب معدنی محبوب نزد مصرفکنندگان جوانتر را به یک روزنامه تغییر داد. هر روز به مدت یک ماه بطریهای آب معدنی باید با یک نوع بستهبندی خاص شامل اخبار روز عرضه میشدند. به این ترتیب راه تماس جدیدی میان روزنامه Manichi و مخاطبان جوان آن به وجود آمد. این کمپین نهتنها جوانان را به سوی امور جاری تشویق میکرد، بلکه همچنین به مشارکت در انجامشان وامیداشت. در ادامه با توسعه روند ارزشگذاری نزد مصرفکنندگان، میزان فروش نیز افزایش یافت.
در پی کسب موفقیت با ارائه بطریهای خبری بهعنوان یک رسانه جدید قدرتمند برای تشویق مردم به مشارکت بیشتر، Manichi طرح "بطری اهدایی" را در سال 2014 اجرا کرد. هدف از انجام این کار تبدیل روزنامه به رسانهای برای وا داشتن مردم به انجام یک کار خیر بود.
ایده انجام این کار جایگزین کردن بستهبندی بطری آب معدنی با مقالاتی بود که یکی از پنج دلیل مهم زیر را پوشش میدادند:
1- مناطقی در فیلیپین که اخیراً دچار گردباد شده بودند.
2- بچههای یتیم مبتلا به ویروس HIV در کامبوج
3- فعالیتهایی در راستای ایجاد فضای بز در کوههای کنیا
4- مناطق آسیبدیده از زلزله عظیم در شرق ژاپن
5- حفظ محیط زیست کوه فوجی
مصرفکنندگان میتوانستند یک نوع بطری آب معدنی را انتخاب کنند که علاقهمند به حمایت از اتفاق خبررسانیشده روی بستهبندی آن بودند. با مطالعه مقاله چابشده روی بستهبندی، افراد از ابعاد فاجعه باخبر میشدند و سپس مبلغ حاصل از فروش بطریهای آب معدنی به حل آن مشکل خاص اختاص میِابد. راهاندازی این کمپین به فروش 30 هزار بطری آب معدنی در طول یک ماه و از همه مهمتر جمعآوری کمکهای مالی 30 برابر بیشتر از سال قبل از آن منجر شد.


منبع:ایانا
مرضیه فروتن
نظر شما