۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کشاورزی> رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید دو میلیون تنی برنج در سال جاری خبر داد و گفت: از مرداد‌ماه تا پایان فصل برداشت برنج(آبان)، واردات این محصول ممنوع است و هیچ مجوزی برای واردات صادر نمی‌شود.

دلاور حیدرپور اظهار کرد: در استان مازندران حدود 200 هزار هکتار از شالیزارها زیر کشت برنج رفتند و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشت و حدود 800 هزار تن برنج سفید در این استان تولید شود.

وی افزود: تاکنون که 50 درصد از محصول برنج این استان برداشت شده است، از نظر کمی و کیفی وضعیت خوبی را شاهد بوده‌ایم و برآورد‌ها نشان می‌دهد که امسال حدود یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون تن برنج در کشور تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: ظرفیت شالیزارهای کشور به ویژه استان مازندران نیز از نظر آفت‌های معمول برنج مانند کرم ساقه‌خوار بسیار مناسب بوده و پراکندگی و درصد شیوع پایینی داشته است.

حیدرپور گفت: از ابتدای فصل برداشت برنج (مرداد‌) تا آبان‌ماه واردات برنج ممنوع و دارای تعرفه 40 درصدی است و وزارت جهاد کشاورزی طی این مدت مجوز واردات هیچ محموله‌ای را صادر نمی‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: برای تعادل‌بخشی به بازار برنج و این‌که قیمت برنج وارداتی آنقدر پایین‌تر از محصول داخلی نباشد که به تولید ملی آسیب برساند، وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان به دنبال وضع مابه‌التفاوت برای واردات برنج است.


منبع:ایسنا
کد خبر edffc0e01ac14bb594feef967ba657f6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =