کشاورزی> وزارت جهاد و کشاورزی اعلام کرد: بازرگانان محصولات کشاورزی می توانند به ازای صادرات سه کیلو گرم پرتقال و نارنگی به میزان یک کیلو گرم از محصولات مزبور را از 15 اردیبهشت تا 15 شهریور 1396 وارد کنند.

امسال با توجه به افزایش تولید محصولات پرتقال و نارنگی کشور وزارت جهاد کشاورزی سیاست ' بازار در ازای بازار ' را به مورد اجرا گذارده است.

برپایه این گزارش، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت نوشت : بازرگانان یاد شده می توانند سیاست مزبور را به مورد اجرا گذارند.

وزارت جهاد کشاورزی انتظار دارد ‌با اتخاذ سیاست مزبور، ضمن جلوگیری از عرضه مازاد محصول به بازار، از تولید داخلی حمایت کند. 
براساس اتخاذ سیاست بازار در ازای بازار که پیشتر در مورد سیب نیز به مورد اجرا گذاشته شده، بهره مندی واردکنندگان از تعرفه پایین موز در قبال صادرات سیب امکان پذیرشد.

علاوه براین افزایش 302 درصدی صادرات سیب کشور در 6 ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل با استقبال باغداران تولیدکننده سیب روبرو شده و باغداران خواستار تداوم اجرای این سیاست شدند.

وزارت جهاد کشاورزی می افزاید: ساختار بازرگانی محصولات کشاورزی که سال ها بر پایه واردات محصول از سایر کشورها شکل گرفته، نیازمند تغییر رویکرد از واردات محوری به صادرات محوری است و با توسعه همکاری های بین المللی در دولت یازدهم،وزارت جهاد کشاورزی کوشیده با امضای موافقتنامه های همکاری تجاری و بهداشتی در زمینه های قرنطینه گیاهی و دامی و توسعه زیرساخت های مبادلاتی امکان توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم سازد.

همچنین این وزارتخانه از برندسازی، تکمیل و توسعه زنجیره های صادرات محصولات کشاورزی حمایت می کند و بر ضرورت طرح و بررسی مزیت های صادراتی کشور در بخش کشاورزی در مراودات سیاسی و تجاری با سایر کشورها تاکید دارد.

منبع:ایرنا
کد خبر f2934da934b74f6e9092a306f0b7a505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =