صنایع غذایی> اقتصاد غذا - درگام دوم اجرای طرح« اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر» گروه صنعتی و پژوهشی زر تفاهم نامه‌ای را با سرمایه گذاری به ارزش ۲ میلیارد دلار برای اجرای ۱۸ طرح در حوزه صنایع تبدیلی غذایی با وزارت صمت به امضا رساند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر 300 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری میان وزارت صمت و پنج شرکت گروه صنعتی زر،  شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ آهن گهر زمین در 101 موضوع و طرح با هدف توسعه سرمایه گذاری و استفاده از توان شرکت ها به امضا رسید.
  رزم حسینی در آیین امضای تفاهمنامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر گفت: کشور را باید شرکت های بزررگ و برتر بسازند .این شرکت ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت های کوچک و متوسط توسعه متوازن در کشور به وجود می آورند. 
رزم حسینی از مرتضی سلطانی به عنوان یک مجاهد اقتصادی نام برد و گفت امثال سلطانی ها که از یک شرکت خصوصی دومیلیارد دلار، معادل شرکت ملی مس دولتی ایران می خواهد سرمایه گذاری کند بسیارارزشمند است . رسالت و وظیفه صدا و سیما و اصحاب رسانه ها این است که شخصیت ایشان را به جوانها معرفی کند .آنها باید در تلویزیون کلاس درس برگزار کنند و امید و تلاش را به جوانان و سرمایه های اجتماعی ما آموزش دهند . 
وی در ادامه گفت: ما در این چهل سال به بزرگان صنعت ایران ، به مجاهدین اقتصادی بی مهری کردیم و فرار سرمایه را بوجود آوردیم و امروز شاهد کاهش سرمایه گذاری در کشور شدیم .
وی همچنین تصریح کرد باید موضوع توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید به عنوان مهمترین راهبرد اقتصادی ایران تبدیل شود و همه ظرفیت ها در این خصوص فعال شوند.
بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت : این تفاهم نامه شامل تولید محصولات دانش بنیان نوآور و صادرات محور در حوزه غلات و صنایع تبدیلی بوده که تولید داخلی نداشته و کشور ما را از واردات در این حوزه بی‌نیاز می‌کند.
سلطانی به توانمندی جوانان کشور اشاره کرد و گفت : باید به جوانان باور داشته باشیم و تفویض اختیار کنیم تا امروز شاهد بالندگی و شکوفایی صنعت در جهات مختلف باشیم توانمندی جوانان سر زمین ما بی نظیر است ، این را دنیا اعتراف کرده مدیرانی که در این سالها تحریم را از تهدید به فرصت تبدیل کرده اند این دستاورد بزرگی است . .از جمله لیزین که مهمترین دغدغه در حوزه کشاورزی بود و از خارج وارد می شد ولی بچه های دانش بنیان زر توانستند تمام این دغدغه ها را مرتفع نمایند و توانستیم در بحران کرونا بخش اعظم مواد اولیه تولید الکل را در همین مجموعه عرضه کنیم .
وی تصریح کرد: ما مشکل بیرونی نداریم، مشکل ما بروکراسی داخلی است که باید حل و فصل گردد. 
سلطانی با تاکید بر اینکه زمان گرانتر از منابع است افزود : من از زیر  نقطه فقر آمدم فرزند مطلق فقر هستم همه بیوگرافی مرا خوب می دانند.ما باید زمان را در نظر داشته باشیم فرصت را از دست ندهیم این مگا پروژه ها لکوموتیو های توسعه کشور هستند.
بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بر مسئله تولید، تاکید کرد: می توانیم در حوزه تولید و صنعت با تکیه بر متخصصان و جوانان توانمند داخلی فخر دنیا باشیم، باید این باور و نگاه را در خود ایجاد کنیم.
کد خبر f5dc08a9a48540c1bd09afffc6bb6b3b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =