۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد: داعش بیش از یک میلیون تن گندم و جو را از استان نینو سرقت و به شهرهای رقه و دیر الزور سوریه منتقل کرده است.

وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد: داعش بیش از یک میلیون تن گندم و جو را از استان نینو سرقت و به شهرهای رقه و دیر الزور سوریه منتقل کرده است.

به العلم به نقل از "سومریه نیوز" ، "فلاح حسن الزیدان" با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، داعش مناطق کشاورزی مهمی را در عراق در اختیار گرفته و بسیاری از محصولات کشاورزی استراتژیک را سرقت کرده است.

در این بیانیه آمده است، داعش استانهای رقه و دیر الزور (سوریه) را مناطق امن برای خود می داند لذا گندم و جوی موجود در موصل را به خاطر پیشروی ارتش عراق به سوی این شهر به رقه و دیر الزور در سوریه منتقل کرده است.

الزیدان تصریح کرد، عراق می بایست در این فصل به خودکفایی در زمینه محصولات استراتژیک و تحقق امنیت غذایی برای مردم کشور برسد اما سیطره داعش بر مناطق مهم کشاورزی و غارت بسیاری از محصولات استراتژیک مانع از تحقق این هدف شد.

سازمان ملل متحد در سیزدهم نوامبر 2014 اعلام کرد که عراق برای کاشت گندم به منظور خودکفایی نیازمند کمک است.

دولت عراق در اوت 2008 طرح 10 ساله تحقق خودکفایی در زمینه تولید محصولات استراتژیک را آغاز کرد.

وزارت کشاورزی عراق در ژوئیه 2012 اعلام کرد که این کشور در 5 سال آینده پس از پایان طرح هایش به ویژه در زمینه آبیاری نوین به منبع محصولات استراتژیک تبدیل خواهد شد به ویژه که تولید گندم را به بیش از سه میلیون تن افزایش داده است
کد خبر f8692be4f67f4432bd1be1bd517709bd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =