مواد غذایی> وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه ثبت سفارش برای واردات محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه اصلاحیه‌ای به هیات دولت ارسال کرده‌ایم چرا که زمان و میزان نیاز به واردات محصول باید براساس نظر وزارت جهاد کشاورزی باشد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار وزیر کشاورزی عراق و رییس کمیسیون کشاورزی چین در مورد مصوبه افزایش قیمت کالاهای اساسی، گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی نداریم و اگر در صورت نیاز لازم باشد قیمت محصولی افزایش یابد این تقاضا باید به ستاد تنظیم بازار اعلام و با نظر دولت در مورد آن تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.

وی در مورد افزایش قیمت محصولات کشاورزی افزود: در صورتی که نیاز باشد محصول کشاورزی افزایش قیمت یابد در سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت نهایی‌شان مشخص و به مراجع ذیربط اعلام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد واردات شکر اظهار داشت: با توجه به تولید مناسب و همچنین واردات شکر در سال‌های گذشته، در سال جاری واردات شکر نداشته‌ایم.

حجتی با بیان اینکه برای تأمین نیاز داخلی و ذخایر استراتژیک به بیش از 600 هزار تن واردات نیاز است، اظهار داشت: نیمی از شکر مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه واردات شکر مانند سال‌های گذشته آزاد نیست، تصریح کرد: این محصول به تناسب نیاز کشور وارد می‌شود ضمن اینکه واردات محصولات کشاورزی مثل برنج و شکر با دیگر محصولات متفاوت است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: اصلاحیه‌ای برای ثبت سفارش واردات این محصولات از لحاظ میزان و زمان تمدید ثبت سفارش به دولت پیشنهاد شده است چرا که باید زمان ثبت سفارش محصولات کشاورزی نهایتا سه ماهه تعیین شود.

حجتی بیان داشت: بنابراین در صورت تمدید زمان ثبت سفارش حداقل باید این زمان حداقل یک و حداکثر دو ماه باشد و معتقد هستیم که این زمانبندی نباید به 18 ماه و بیش از آن باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد آنفلوانزای پرندگان که چندی پیش شیوع آن در بین جمعیت قلیلی از پرندگان بومی استان مازنداران مطرح شد، گفت: چندی پییش در مرغ‌های خانگی‌استان مازندران با مشکلاتی در این زمینه روبرو شدیم که خوشبختانه با همکاری و واکنش به موقع  سازمان دامپزشکی، مسئولان استانی و تولید‌کنندگان توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور براساس وظایف بین‌المللی  و طبق پروتکل‌های بین‌المللی در صورت مشاهده بیماری آنفلوانزا مکلف به گزارش به جوامع بین‌المللی است، افزود: در همین راستا این سازمان عکس‌العمل مناسبی نشان داد و این موضوع را به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد.

حجتی افزود: در حال حاضر نگرانی در مورد شیوع و بروز آنفلوانزای مرغی وجود ندارد و این مشکل حل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد صادرات گوشت مرغ اظهار داشت: هم‌اکنون شرایط برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای هدف  فراهم است.


منبع:فارس
کد خبر fa3b6fb66741477bb9d221d6a7b38b21

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =