دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه این روزها قیمت ارزان برنج های وارداتی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی به بوجود آورده است، گفت: هم اکنون افزایش سطح کشت اقلام پر محصول مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

 جمیل علیزاده شایق با اشاره به اینکه در 9 ماهه نخست امسال حدود یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است، اظهارداشت: در سال گذشته نزدیک به 2 میلیون تن برنج وارد کشور شده بود که همه با اعتقاد بر اینکه یک میلیون این برنج ها بیش از نیاز داخل است آنها را برای سال 93 در انبارها نگهداری کردند.

 وی با بیان اینکه 2 میلیون تن برنج در داخل کشور تولید می شود، افزود: این روزها قیمت ارزان برنج های وارداتی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی به بوجود آورده است حتی از آوریل 2014 تا دسامبر 2014 قیمت جهانی برنج های صادراتی کاهش قیمت ها را تجربه می‌کند.

دبیر انجمن برنج کشور اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر تن برنج هندی بیشتر از 500 دلار نیست حال شما تصور کنید با افزایش حجم واردات این محصول به کشور چه سودی عاید کشاورز داخلی خواهد شد.

شایق با تأکید براینکه دولت باید برای حل این موضوع راهکار جدی را اتخاذ کند، تصریح کرد: علاوه بر این امر اخیراً دولت محدودیت هایی برای کشت برنج در سایر استان‌ها به جز استان های شمالی در نظر گرفته است که باید برای این موضوع هم تدابیر خاصی برای افزایش حجم تولید برنج در استان های شمال به کار گرفته شود.

وی با گلایه از اینکه هم اکنون افزایش سطح کشت اقلام پر محصول مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، گفت: باید با برنامه ریزی ها درست مانع ضرردهی کشاورزان کشور شد.

منبع:تسنیم
کد خبر fe90cff5f2b540bda230e092694572b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =