حتما شما را دوباره می بینیم این شعار رستوران پاپایا است. رستورانی بین المللی که در خیابان آپادانا واقع شده رستورانی که هم منوی رنگارنگی دارد و هم جای دنجی برای صرف یک وعده غذای با کیفیت به حساب می آید. منو پاپایا ترکیبی است از غذاهای ایتالیایی ، ایرانی ، گیلکی ، فرانسوی و ...

در قسمت پیش غذاهای این رستوران سوپ ، کشک و بادمجان ، زیتون مخصوص پنینی ، چیکتی و... موجود است که هر کدام هم متعلق به یک منطقه هستند. در قسمت سالاد ها هم می توانید از سالاد کاهو با گردو که در آن از کاهو چینی گردو و سس مخصوص استفاده شده است لدت ببرید علاوه بر این سالاد سبز ، سالاد اسفناج . سالاد سزار هم در این منو موجود هستند اگر خیلی از سالاد های سرد خوشتان نمی آید منو پاپایا یک گزینه ی سالاد گرم هم دارد که در آن گوجه ، کدو ، بادمجان ، سیب ، کاهو و توت فرنگی طبخ می شوند و در اختیار مشتری قرار می گیرند. سالاد بالماین هم سالاد دریایی است که در آن میگو و ماهی کاد یافت می شود.



بعد از سالاد نوبت به غذاهای ایرانی می رسد که اکثرا کباب های مثل لقمه و برگ و جوجه و... هستند با دو مدل باقالی پلو ( گردن و ماهیچه )، در میان کباب ها کباب مخصوص شف از همه پر طرفدار تر است ، کبابی که از فیله راسته ی گوسفندی استفاده شده و با یک سس مخصوص سرو می شود این غذا طیف غذاهای تند و ترش قرار می گیرد و نمونه اش را بیشتر در قسمت های جنوبی ایران می توانید پیدا کنید. کباب مخصوص یک طعم خاص دارد و هر ذائقه ای ممکن است ان را نپسندد اما اگر از طعم آن خوشتان بیاید از مشتریان  پروپا قرص آن خواهید شد.



کباب بعدی کباب مخلوط است این کباب ترکیبی است از صد و پنجاه گرم فیله گوساله و گوسفندی و صد و پنجاه گرم جوجه و صد و پنجله گرم هم ماهی اوزون برون که این ها با هم میکس می شوند ، کباب چوبی هم از صد و پنجاه گرم فیله ی گوسفندی صد و پنجاه گرم جوجه و صد و پنجاه گرم کباب لقمه تشکیل می شود که البته نحوه ی طبخش با کباب های دیگر متفاوت است به صورت گریل تهیه نمی شود بلکه سرخ شده سرو می شود. تفاوت کباب های این رستوران در این است که ابعاد آنها بزرگتر از کباب های معمولی است ، مثلا کباب لقمه ی این رستوران 450 گرم است جوجه کباب هم 300 گرمی ارائه می شود.



در قسمت غذاهای گیلکی جوجه ترش و کباب ترش جزو پرفروش ترین ها هستند در این رستوران این دو غذا به سبک سر آشپز تهیه می شود و رسپی خاصی دارد. در هر جوجه و کباب ترش گوشت و مرغ در یک سس مخصوص که تهیه شده از رب انار جنگلی و گردو و سبزیجات است خوابانده می شوند و پس از طبخ با دور چین مناسب فصل سرو می شود. غیر از این ها ، ماهی اوزون برون ، ماهی سفید و قزل از دیگر غذاهای گیلکی هستند که می توانید در این رستوران پیدا کنید.
قسمت بعدی منو قسمت غذاهای بین المللی است در این قسمت از کباب مکزیکی و قفقازی پیدا می کنید تا بلغاری و گرجی ، کباب مکزیکی در این رستوران تشکیل شده از فیله ی گوساله ی رول شده که با دورچین لوبیا و سیب زمینی و سس های مخصوص ، این کباب هم مثل باقی غذاهای مکزیکی کمی تند است و لذت بردن از آن ذائقه ی خاصی را می طلبد. کباب گرجی هم غذایی است که به گفته ی سر آشپز طبق دستورالعمل خاصی تهیه می شود و از چهار کباب لقمه شده تشکیل می شود که با سبزیجات و زیتون ، یک سیخ گوجه و دورچین های مختلف سرو می شود.




و اما استیک ها ، شاید استیک نام آشنا ترین غذای هر رستوران به حساب بیاید و همین هم باعث شود که اکثر مشتریان رستوران های مختلف به سراغ این غذای محبوب بروند ، در منو این رستوران استیک های مخصوص ، فیله مینیون ، لم چاپس و استیک مرغ به چشم می خورند. استیک مخصوص پاپایا یک استیک با استخوان است و بر خلاف رستوران های دیگر در این رستوران گوشت به صورت بیفتک کوبیده و فشرده نمی شود و بافت اصلی خودش را حفظ می کند. در استیک مخصوص فیله راسته ی گوساله گریل شده و با دورچین هایی مثل سبزیجات و پوره و سه جور سس مختلف (علاوه بر سس قارچ معمول) سرو می شود.



غذاهای ایتالیایی هم خود به دو بخش پیتزا و پاستا تقسیم شده اند و طوری تنظیم شده اند که تمام ذائقه ها را در بر بگیرند. با این که در این رستوران از هر فرهنگ و منطقه ای یک سری غذای محدود انتخاب شده اند اما هیچ ذائقه ای از قلم نیفتاده ، اگر گیاه خوار باشید یا علاقه مند به غذاهای دریایی و اگر گریل را ترجیه بدهید و یا مثلا غذاهای ترش یا تند و... را در این منو می توانید غذای مورد علاقه تان را پیدا کنید و سفارش بدهید. مثلا در همین بخش پتزای مخصوص پاپایا (تهیه شده از فیله گوساله ، فیله مرغ ، بیکن و قارچ و گوجه و ...) برای کسانی مناسب است که دوست دارند غذای سنگین و پر حجمی داشته باشند بر عکس همین در مورد پیتزا مارگاریتا صدق می کند که یک پیتزا ساده و سبک است. در کنار این ها پیتزا اسکمپی هم وجود دارد پیتزایی برای علاقه مندان به غذاهای دریایی که با میگو تهیه می شود و در آخر هم پیتزا سبزیجات که مخصوص گیاهخوارن است.


قسمت اخر هم قسمت ساندویچ ها است مرغ ساته ساندویچ سبکی است که از فیله مرغ و قارچ و سبزیجات تهیه می شود ، بیلم برگر هم ساندویچی است که از برگر فیله مرغ گریل شده جگر گریل شده سس فارچ و پنیر تهیه می شود و دستور پختش هم متعلق به همین رستوران و سر آشپز آن است و جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید.
در این رستوران علاوه بر منو اصلی یک منو مختصر کافه و یک منو صبحانه ی گرم و سرد هم موجود است. صبحانه سرآشپز(نان تست، بیکن، پوره، فرانکندرته، پنیر، تخم بلدرچین، سبزیجات) ، املت گوجه فرنگی ، نیمرو ، پن کیک ، تست پنیر و گردو با تخم بلدرچین ، آب پرتقال، پنیر و کره، 6 تا 7 نوع مربا، خامه و عسل و... نمونه هایی هستند که در منو صبحانه ی این رستوران دیده می شود. منو صبحانه به صورت سلف سرویس ارائه می شود و نفری 25000 تومان هزینه دارد.
پاپایا تخفیفات ویژه ای هم برای مشتریانش در نظر گرفته ، این رستوران یک سری گیفت برای غذای اصلی دارد که در مقابل هر صد هزار تومان ، ده هزار تومان بن تخفیف برای استفاده ی بعدی به مشتری تعلق می گیرد و برای قسمت کافی شاپ هم به ازای هر نفر یک کارت تخفیف با ده یا پانزده درصد تخفیف برای استفاده ی بعدی به مراجعه گنندگان این رستوران تعلق میگیرد.


آدرس:خیابان سهروردی شمالی . خیابان خرمشهر ( آپادانا ) . پلاک 98
تلفن:
88515887


منبع:فیدیلیو
کد خبر fffb1bfc24c84ec38f56f1cac9283878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =