۰ نفر
۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
مواد غذایی> رستوران گیلکی بنه در اتوبان حقانی یک رستوران گیلکی است رستورانی که  با وجود تازه تاسیس بودن اما کم تجربه نیست ، این رستوران از سال 90 در خیابان آپادانا مشغول به فعالیت بود و مجموعه ی ششناخته شده ای به حساب می آید ، اما به دلیل مشکلاتی که مشتریان رستوران برای پیدا کردن جای پارک داشتند و یک سری مسائل دیگر این رستوران به محل کنونی خود در کنار پارک آب و آتش انتقال پیدا کرد.

"بنه" در طبقه  ی اول مجموعه رستوران های سیاوش قرار دارد ، وارد رستوران که می شویم با دکور مدرنی مواجه می شویم  که خیلی به سبک غذاهای گیلکی این رستوران نمی خورد و اتفاقا همین دکوراسیون مدرن است که منجر به تمایز رستوران بنه نسبت به باقی رستوران های مشابه شده است ، لباس پرسنل و ظروف و دیگر المان های موجود در رستوران هم هم بر اساس همین منطق مدرن طراحی شده اند.



فضای رستوران از سه قسمت تشکیل شده یکی راهروی اول رستوران و دو قسمت هم در سالن انتهایی که یک بخش از آن از چهار میز شش نفره ی وی آی پی تشکیل شده. ظرفیت رستوران هم شصت و شش نفر است که البته فضای داخلی قابلیت این را دارد که میزبان جمعیت بیشتری از مهمان ها باشد. در محوطه ی بیرونی رستوران یک باغچه ی کوچک و زیبا طراحی شده که با وجود دیواره های شیشه ای رستوران در هر قسمتی از آن مشغول صرف غذا باشید می توانید از منظره ی زیبای بیرون هم لذت ببرید که باوجود نور پردازی محوطه ، لطفش در شب چند برابر می شود.



غذاهای رستوران بنه همگی گیلکی هستند. با این وجود طعم غذاها یک مقدار ملایم تر شده تا به ذائقه ی عموم نزدیک تر باشد. دیگر آنقدر که خود شمالی ها تهیه می کنند ترش نیست و به اصطلاح ملس شده ، رستوران فعلا غذاهای مرسوم رستوران های ایرانی را ندارد اما در آینده ی نزدیک قرار است کباب های معمول ایرانی هم به منو اضافه بشوند.

منو رستوران بنه با توجه به تخصصی بودن رستوران ، یک منو مختصر و مفید است و دو سه صفحه بیشتر ندارد مثلا در قسمت پیش غذاها فقط سه پیش غذا موجود است ، میرزا قاسمی ، کال کباب و یک بشقاب میکس که از کال کباب ، میزا قاسمی و زیتون پرورده تشکیل شده. در قسمت کباب های منو هم کباب مخلوط ، پلا کباب ، کباب ترش ، جوجه ترش ، کباب ماهی ازون برون و کته کبابی به چشم می خورد. اکثر ما وقتی به رستوران می رویم کباب سفارش می دهیم پس طبیعی است که بتوان سراغ پرطرفدار ترین غذای رستوران را در همین قسمت گرفت. کباب ترش و کته کباب جزو پرطرفدار های رستوران بنه هستند ، البته ناگفته نماند اگر ماهی اوزون برون با کیفیت گیر دست اندرکاران بیاید و این غذا در رستوران موجود باشد ، کباب اوزون برون هم گزینه ی مناسبی برای صرف یک غذای خوشمزه و با کیفیت در "بنه" است.



نمی شود به رستوران گیلکی رفت و ماهی سفارش نداد ، قسمت بعدی منو متعلق به ماهی ها است. ماهی هایی که در این رستوران طبخ می شوند  از سه نوع سوف ، سفید و آزاد است که همه هم به صورت دریایی تهیه می شوند و هیچ کدام پرورشی نیستند. برای همین هم همیشه نمیتوانید غذای مورد نظرتان را سفارش دهید و باید فصلش باشد ، چون کیفیت غذا برای رستوران بنه مهم تر از باقی چیز هاست. مثلا ماهی سفید از خرداد تا اوایل آذر نایاب می شود و بهترین زمان  خوردن آن هم بهمن و اسفند است.

در قسمت خورش ها اما به نسبت دیگر قسمت ها تنوع زیاد است از خورشت مالاوابیج (مرغ و اردک) که یکی از خورشت های فراموش شده ی انزلی است گرفته تا باقالا قاتوق و همین خورشت فسنجان خودمان  را می توانید در این قسمت پیدا کنید ، در این قسمت علاوه بر طعم به سلامت غذا هم خیلی اهمیت داد شده سعی شده همه خورشت ها با روغن و نمک کم تهیه شود.



یکی از بهترین امتیاز های رستوران بنه محیطی است که رستوران در آن واقع شده ، مثلا وجود ویونا پلاس در همین مجموعه باعث شده بتوانید بعد از خوردن یک غذای خوب در این رستوران  یک دسر یا قهوه حرفه ای هم در کافی شاپ ویونا بخورید و یا در پارک آب و آتش قدمی بزنید ، اصلا نگران شلوغی خیابان های اطراف آب و آتش و جای پارک نباشید در این لوکیشن یک پارکینگ اختصاصی بر خیابان حقانی و یکی هم در خیابان کمان شرقی وجود دارد و خود خیابان کمان شرقی هم به دلیل مجموعه سیاوش جای خوبی برای پارک کردن به حساب می آید ، اگر هم فیش یکی از رستوران های مجموعه را به همراه داشته باشید که فبها ، دیگر لازم نیست هزینه ی زیادی را برای پارکینگ بپردازید.



آدرس:میدان ونک، بلوار حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، بلوار شهیدی. کوچه کمان شرقی، مجموعه رستوران های سیاوش، بنه

تلفن : 88507676

منبع:فیدیلیو
کد خبر 84478c45f33742cbaf8bb1b6a613fb1e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =