رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در حال حاضر چای به میزان کافی ذخیره‌سازی شده و با قیمت فعلی نیز سود کافی برای وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان به همراه دارد بنابراین هیچ نیازی به افزایش قیمت نیست.

قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که چای در سال گذشته به میزان کافی وارد شده است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره‌سازی چای به گونه‌ای است که تا شش ماه آینده و حتی تا پایان سال جاری نیاز داخل تامین شده است.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری و فروش چای نیز به گونه‌ای است که بدون افزایش قیمت هم سود معقولی نصیب تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان این کالا می‌شود.

حسنی با اشاره به این‌که با توجه به تبلیغات گسترده چای در تلویزیون و ارائه‌ی جوایز چند صد میلیونی برند‌های مختلف آن به مردم سود زیادی نصیب وارد‌کنندگان این کالا شده است، خاطر نشان کرد: اگر افزایش قیمت چای از سوی سازمان حمایت اعمال شود تنها سود اضافی برای واردکنندگان آن در پی دارد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تاکید بر این‌که بدون تغییر قیمت این کالا نیز سود کافی به واردکنندگان آن می‌رسد خاطرنشان کرد: بنابراین به هیچ عنوان نیاز به افزایش قیمت چای نیست.

وی با بیان این‌که مجموعه‌ای از تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان به سازمان حمایت برای افزایش قیمت چای فشار وارد می‌کنند، بیان کرد: هدف آنها کسب سود و درآمد بیشتر برای افزایش میزان جایزه‌ها و تبلیغات بیشتر در تلویزیون است که از نظر ما صحیح نیست.

حسنی افزود: چای به میزان کافی در انبارها وجود دارد و تاکید می‌کنم افزایش دوباره‌ی آن به هیچ وجه منطقی نبوده و به ضرر مصرف‌کنندگان است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با بیان این‌که چای‌ از کنیا، ویتنام، هند و سریلانکا وارد می‌شود، گفت: برخی از چایی‌های تبلیغ شده در رسانه ملی وارداتی بوده و تولید داخل نیست.
کد خبر فشار واردکنندگان به سازمان حمایت برای افزایش قیمت چای

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =