۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
بانک جهانی در جدیدترین برآورد خود نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۳ را ۳۹.۳ درصد اعلام کرد و از رتبه دوم ایران از این نظر بین ۱۶۱ کشور جهان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، بانک جهانی جدیدترین برآورد خود از میزان نرخ تورم ۱۶۱ کشور جهان از جمله ایران در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی نرخ تورم ایران که در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۷.۴ درصد بود در سال ۲۰۱۳ به ۳۹.۳ درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس ایران در میان کشورهای جهان به عنوان دومین کشور از لحاظ سطح بالای تورم خود در سال ۲۰۱۳ شناخته شده است. ونزوئلا با تورم ۴۰.۶ درصدی بالاتر از ایران و در رتبه نخست از این نظر قرار گرفته است.

ایران در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهارمین کشور جهان از لحاظ دارا بودن تورم بالا شناخته شده بود.

پس از ونزوئلا و ایران کشورهای مالاوی با تورم ۲۷.۳ درصدی، بلاروس با تورم ۱۸.۳ درصدی، گینه با تورم ۱۱.۹ درصدی، غنا با تورم ۱۱.۶ درصدی، هند با تورم ۱۰.۹ درصدی، سیرالئون با تورم ۱۰.۳ درصدی، مغولستان با تورم ۹.۶ درصدی و مصر با تورم ۹.۵ درصدی به ترتیب در رتبه های سوم تا دهم قرار گرفته اند.

نرخ تورم برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۳ عبارت است از: پاکستان ۷.۷ درصد، افغانستان ۷.۶ درصد، ترکیه ۷.۵ درصد، روسیه ۶.۸ درصد،‌قطر ۳.۱ درصد، بحرین ۳.۲ درصد،‌ کویت ۲.۶ درصد، چین ۲.۶ درصد، آلمان ۱.۵ درصد، انگلیس ۲.۶ درصد و آمریکا ۱.۵ درصد.

بر اساس این گزارش ۸ کشور در سال ۲۰۱۳ تورم دو رقمی و ۱۲ کشور نیز تورم صفر یا منفی داشته اند. کشور جزیره ای آروبا با تورم منفی ۲.۴ درصد در انتهای رده بندی جهانی قرار گرفته است.

جدول رده‌بندی کشورهای جهان از نظر تورم در سال 2013


کد خبر رتبه دوم در تورم جهانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =