در آخرین روز اردیبهشت‌ماه 93، دیگر اعضای کمیته بهره‌وری وزارت با ابلاغ احکام جداگانه توسط محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، منصوب شدند.

مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: طی احکامی جداگانه از سوی وزیر جهادکشاورزی، اعضای کمیته بهره‌وری وزارت منصوب شدند.

محمد شجاع‌الدینی افزود: پیش از این اسکندر زند، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حکم وزیر به‌عنوان رئیس کمیته بهره‌وری و بنده با حکم رییس کمیته، مسئولیت دبیر کمیته را عهده‌دار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین روز اردیبهشت‌ماه 93، دیگر اعضای کمیته بهره‌وری وزارت با ابلاغ احکام جداگانه توسط محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی، منصوب شدند.

دبیر کمیته بهره‌وری وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: شروع رسمی جلسات کمیته بهره‌وری وزارت با حضور هشت نفر از معاونان وزیر شامل اسکندر زند (رییس کمیته)، عبدالمهدی بخشنده (عضو)، محمدعلی جوادی (عضو)، حسن صالحی (عضو و رئیس هسته بهره‌وری شیلات و آبزیان)، حسن رکنی (عضو و رییس هسته بهره‌وری دام، طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم)، سجادی (عضو و رئیس هسته بهره‌وری آب خاک و صنایع)، عباس کشاورز (عضو و رییس هسته بهره‌وری تولیدات گیاهی)، خداکرم جلالی (عضو و رییس هسته بهره‌وری جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی) و نیز سیدحسن کاظمی رییس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی (عضو) خواهد بود.

شجاع‌الدینی تصریح کرد: به‌دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به دستگاه‌های دولتی و در بندهای متعددی از این سیاست‌ها به مقوله مهم بهره‌وری تأکید شده است.

وی یادآور شد: ارتقای سطح این کمیته به حوزه معاونت‌های کلیدی وزارتخانه شامل معاونت‌های امور اقتصادی و برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی، تولیدات گیاهی، آب، خاک و صنایع، امور دامی و همچنین سازمان‌های اصلی شامل سازمان شیلات و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، می‌تواند در صورت انسجام این زیربخش در راهبردها، برنامه‌ها و فرآیندهای مؤثر در بهره‌وری، نهضت بهره‌وری بخش را سرعت بخشد.

شجاع‌الدینی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، کمیته بهره‌وری با ترکیب جدید مشتمل بر پنج هسته بهره‌وری آب، خاک و صنایع، تولیدات گیاهی، جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی، دام، طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم، شیلات و آبزیان و نیز کمیته‌های بهره‌وری استانی است که هریک از هسته‌ها با مدیریت بالاترین مقام مسئول در معاونت یا سازمان مربوطه، وظیفه تدوین و اجرای راهبرد ارتقای بهره‌وری در سطوح مختلف عوامل و فرآیندهای تولیدی خود را عهده‌دار خواهد بود.

وی اظهار داشت: طبق ماده 31 ضوابط اجرایی بودجه 93، کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی دارای ردیف بودجه مستقل ازجمله وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های تابعه آن موظف شده‌اند تا با استفاده از (تا سه درصد) اعتبارات برنامه پژوهش‌های کاربردی خود، پژوهش‌های ارتقای بهره‌روی دستگاه خود را برنامه‌ریزی کنند و گزارش فعالیت‌های ارتقای بهره‌وری خود را تا آذرماه 93 به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال دارند.
کد خبر اعضای کمیته بهره‌وری وزارت جهادکشاورزی منصوب شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =