رییس بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت کالاهای اساسی در بازار افزایش نیافته و آرامش در بازار حاکم است، اما شرکت‌های وارد کننده چای خارجی حتی قبل از ۳۰ خرداد ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت‌ها را افزایش دادند و برنج وارداتی هم بی‌دلیل ۱۵۰ تومان در هر کیلو گران شده است.

پس از افزایش قیمت بی‌رویه کالاهای اساسی در سال‌های 90 و 91 این بیم وجود داشت که با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موج دوم افزایش قیمت شروع شود، اما رئیس جمهور در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ‌ها طی بخشنامه‌ای خیال همه را راحت کرد و افزایش قیمت کالاهای اساسی تا سی‌ام خرداد ماه ممنوع اعلام و پس از آن نیز ملزم به بررسی شد.

اکنون با گذشت یک ماه و نیم از پایان خرداد رییس بنکداران مواد غذایی می‌گوید، آرامش بر بازار حاکم است و خبری از افزایش قیمت‌ها نیست.

حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مورد وضعیت بازار گفت: از آنجایی که مردم نسبت به کمبود کالا یا افزایش قیمت‌ها نگرانی ندارند آرامشی بر بازار حاکم شده و دیگر خبری از خریدهای انبوه که برخی تا مصرف یک سال را در خانه انبار می‌کردند، نیست.

وی گفت: علی‌رغم بخشنامه رییس جمهور که در راستای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و پیشگیری از تنش در بازار افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم ممنوع اعلام کرده بود برخی شرکت‌های نماینده کالاهای خارجی از جمله برنج و چای محصولات خود را حتی قبل از 30 خرداد 10 تا 12 درصد افزایش داده‌اند.

حسنی به این نکته اشاره کرد که اصلا نمی دانیم 7 ، 8 شرکت وارد کننده چای خارجی اصلاً مجوزی از سازمان حمایت از مصرف کنندگان دارند یا خیر!

افزایش قیمت برنج وارداتی نکته دیگری بود که رئیس بنکداران مواد غذایی به آن اشاره کرد و گفت: این در حالی است که به اندازه مصرف دو سال و مازاد بر نیاز مصرف برنج وارداتی در انبارها موجود است و افزایش قیمت 150 تومان در هر کیلو کاذب است.
کد خبر افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت برنج و چای وارداتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =