دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران از آمادگی این انجمن برای همکاری با وزارت نیرو به منظور تامین آب موردنیاز کشور در صورت کم‌آبی و جیره‌بندی خبر داد و گفت: در همین زمینه توافق‌نامه‌ای را با وزارت نیرو با عنوان پدافند غیرعامل در زمان بحران آب تهران امضا کرده‌ایم.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه معمولا اوج مصرف آب معدنی و آشامیدنی در کشور مربوط به نیمه نخست سال است، گفت: با توجه به شروع موج گرما و فرارسیدن فصل تابستان مصرف آب معدنی نیز در کشور افزایش یافته است. البته صنعت آب معدنی نیز مانند دیگر صنایع از بابت کاهش قدرت خرید مردم متضرر شده است اما واقعیت این است که بحران آب در کشور جدی است و به همین دلیل امسال برای نخستین بار همکاری خوبی بین وزارت نیرو و تولیدکنندگان آب معدنی شکل گرفته و در همین زمینه نیز توافق‌نامه‌ای بین طرفین برای همکاری در شرایط کم آبی امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند فعلی برداشت آب از ذخایر زیرزمینی، احتمال افت کیفیت آب تهران وجود خواهد داشت، عنوان کرد:‌ بین 40 تا 50 سال است که شبکه آبرسانی کلانشهرهایی مانند تهران مورد بازسازی و نوسازی اساسی قرار نگرفته‌اند که این باعث می‌شود احتمال افت کیفیت آب شهری افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه 12 استان کشور در معرض فروپاشی آبی قرار دارند، درباره مفاد توافق‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت آب معدنی توضیح داد: براساس این توافق نامه قرار است هر زمان که بحث جیره‌بندی و کم‌آبی رخ می‌دهد صنعت آب معدنی به سرعت نیاز کشور را تامین کند و در همین زمینه نیز ارتباط تنگاتنگی بین وزارت نیرو و تولیدکنندگان آب معدنی ایجاد شود. این همکاری در سایر شرایط از جمله حوادث غیرمترقبه نیز ادامه خواهد یافت.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه صنعت آب معدنی کشور به صورت پراکنده در اغلب نقاط کشور ایجاد شده است، در پاسخ به این سوال که احتمال جیره بندی آب در تهران در فصل تابستان با توجه به شرایط کنونی چقدر است؟ توضیح داد: در این زمینه مسئولان ارشد کشور تصمیم‌گیری می‌کنند و در این باره اطلاع دارند اما با توجه به اعداد و ارقام ارائه شده درباره کاهش حجم آب پشت سدها و گرمای روزافزون من فکر می‌کنم ما در ابتدا با کاهش فشار و در ادامه با جیره‌بندی مواجه خواهیم شد البته امیدواریم با مدیریت مسئولان این اتفاق رخ ندهد. از سوی دیگر ما دوست نداریم توسعه و ارتقای صنعت آب معدنی کشور در شرایط بحرانی رخ دهد.

فروهر درباره مصرف آب معدنی در ماه رمضان هم گفت: در ماه رمضان معمولا مصرف آب 0.5 لیتری کاهش می‌یابد چون این محصول معمولا در خارج از منزل مصرف داشته و سریع مصرف می‌شود اما مصرف آب 1.5 لیتری در ماه رمضان تعییر چندانی نسبت به ماههای دیگر ندارد.
کد خبر امضای توافق‌نامه با وزارت نیرو برای تامین آب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =