۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در اطلاعیه‌ای جزئیات افزایش قیمت آب معدنی را اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درپی انتشار خبری با عنوان "آب معدنی گران شد"، انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران اطلاعیه ای را در این زمینه صادر کرد.

محتوای خبر "آب معدنی گران شد" به این صورت بود که با فرا رسیدن فصل تابستان ،قیمت برخی محصولات آب معدنی در بازار تا 33درصد افزایش یافت. هر بطری آب معدنی بزرگ که به قیمت 600 تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر800 تومان و هر بطری آب معدنی کوچک که 400 تومان عرضه می‌شد، با افزایش قیمت به 500 تومان رسیده است.

 اما انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در اطلاعیه خود جزئیات افزایش آب معدنی را به شرح زیر اعلام کرده است.

 ضمن عرض قدردانی و سپاس از تلاش شبانه روزی در حوزه اطلاع رسانی به استحضار می‌رساند متاسفانه انتشار خبری مبنی بر افزایش قیمت آب معدنی به میزان 33% توسط آن خبرگزاری موجبات اعتراض سازمان حمایت و همچنین مصرف کنندگان و سایر نهادهای مرتبط با انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران شده است.

در همین راستا به استحضار می‌رساند متاسفانه در خبر مذکور افزایش قیمت محصولات صنعت بسته‌بندی آب را به اشتباه 33% اعلام نموده است و همچنین افزایش قیمت محصول 1/5 لیتری را از 600 ریال به 8000 ریال و محصول 0/5 لیتری را از 4000 ریال به 5000 ریال درج نموده‌اند که متاسفانه اطلاعات مذکور نادرست است و نتیجه آن نیز اعلام 33 درصدی افزایش محصولات بوده است.

این در حالیست که اگر چه انجمن تقاضای افزایش 30 درصدی محصولات را تقدیم سازمان حمایت نموده لکن آن سازمان با هدف دفاع از حقوق مصرف کندگان و تعامل با دولت در اجرای بهینه فاز بعدی هدفمند سازی یارانه‌ها تنها با افزایش میانگین 20 درصدی محصولات به قرار زیر موافقت نموده و اعضاانجمن نیز با هدف تعامل مطلوب با آن سازمان با افزایش مذکور موافقت نمودند.

1- محصول 1/5 لیتری از 6500 ریال به 8000 ریال به ازای هر بطری

2- محصول 0/5 لیتری از 4000 ریال به 4750 ریال به ازای هر بطری.

به گزارش تسنیم، انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران قیمت 800 تومانی آب معدنی 1.5 لیتری را تائید کرده است ولی قیمت آب معدنی نیم لیتری را 475 تومان اعلام کرد، در حالی که خره فروشان آب معدنی نیم لیتری را 500 تومان می فروشند.
کد خبر جزئیات افزایش قیمت آب معدنی اعلام شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =