۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
پیش بینی ها نشان می دهد بازار لوازم صوتی و تصویری ایران به آستانه اشباع رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسسه بیزینس مانیتور پیش بینی کرده بازارهای ایران طی سال های آینده روند رو به رشد را طی کنند. به باور نویسندگان گزارش بیزینس مانیتور بازار تلفن همراه ایران به نقطه اشباع می رسد ولی از سوی دیگر همچنان فرصت رشد در بازار لوازم صوتی و تصویری وجود دارد.

صنایع غذایی به سمت رونق می روند؟

موانع ایجاد شده بر سرتوسعه اقتصادی ایران در نخستین گام رشد مصرف مواد خوراکی نسبتا گرانتر مانند گوشت قرمز و برنج را تحت تاثیر قرار می‏دهد به خصوص اینکه ایران برای تامین مایحتاج خود در این بازارها از واردات بهره می‏گیرد. علاوه بر این شرایط بین المللی به شدت بر سرمایه گذاری های مورد نیاز در بخش کشاورزی ایران تاثیرگذار است. انتظار می‏رود که مصرف گندم ایران تا سال 16-2015 به 1.2 درصد افزایش به 16.4 میلیون تن برسد.



روابط تجاری ایران با هند برای افزایش واردات مواد خوراکی از این کشور رو به افزایش نهاده چرا که از سویی دولت هند بابت واردات نفت به ایران بدهکار است و محدودیت های تبادلات مالی باعث شده ایجاد مشکلاتی بابت پرداخت نقدی این بدهی شده و از سویی دیگر دخالت دولت ایران در بازار مواد خوراکی از سال 2012 افزایش قابل توجهی یافته است. تاجران بخش خصوصی ایران در بازار مواد خوراکی اکنون با مشکلات بسیاری برای نقل و انتقالات مالی مربوط به واردات مواد خوراکی مواجه هستند. اگر پرداخت نقدی یارانه به افراد توسط دولت ایران متوقف شود و یا کاهش چشمگیری یابد آنگاه باید انتظار داشت که مصرف مواد خوراکی با کاهشی ناگهانی مواجه شود.

بازار محصولات الکترونیکی مصرفی به کدام سمت مي رود؟

انتظار می‏رود ارزش بازار محصولات الکترونیکی مصرفی ایران در سال 2015 به 8.1 میلیارد دلار برسد. اگرچه عواملی مانند افزایش تورم و بیکاری به بازار این محصولات ضربه وارد می‏کند اما روند رو به رشد جمعیت ایران و همچنین ورود تکنولوژی ها جدید و توسعه نفوذ اینترنت و تکنولوژی اطلاعات همچنان باعث رشد بازار محصولات الکترونیکی خواهند شد.



ایران شروع به پخش برنامه های خود با فرستنده دیجیتال کرده که این اقدام می‏تواند باعث شود تا مصرف کنندگان به جایگزین کردن گیرنده ها و وسایل صوتی تصویری خود روی بیاورند. همچنین اصلی ترین عامل رشد بازار گوشی های تلفن همراه در ایران توسعه شبکه مخابراتی این کشور و گسترش مناطق تحت پوشش است و از آنجا که در مناطق شهری این پوشش تقریبا اشباع شده و در مناطق روستایی میزان نفوذ تکنولوژی اطلاعات رو به رشد است، بازار بالقوه مناسبی در مناطق روستایی برای رشد فروش تلفن همراه وجود خواهد داشت. سقوط ارزش ریال در سال گذشته باعث افزایش چشمگیر بهای کالاهای الکترونیکی وارداتی مانند رایانه همراه و تلویزیون به میزان 50 درصد شد. با این حال رشد جمعیت ایران باعث شده تا افزایش ثابت تقاضا در این بازارها دربلند مدت دور از ذهن نباشد.
کد خبر بازار تلفن همراه ایران به آستانه اشباع رسید صنایع غذایی در رکود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =