از مهر ماه 92 تاکنون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی به همراه 34 دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نمونه برداری و کنترل حدود هزار تن محصول برنج اقدام نموده است که در طی این مدت از 587 محموله برنج خارجی نمونه برداری شد که پس از آنالیز آزمایشگاهی از تعداد 19 محموله برنج وارداتی آلودگی مشاهده گردید که این 19 محموله از سطح عرضه جمع آوری شد.

هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 12 هزار واحد تولید خوراکی در کشور وجود دارد به باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از مهم ترین برنامه های ما ساماندهی آموزش های تخصصی در حوزه مدیران، کارشناسان و مسئولین فنی می باشد.
وی با اشاره بر این که ما توانسته ایم اقتدار وزارت بهداشت را که همان نظر مقام معظم رهبری می باشد را در کشور القا کنیم، افزود: برنامه های خود را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده و انجام می دهیم که در بحث سلامت محصولات غذایی و به خصوص برنج بسیار دقیق و حساس عمل خواهیم کرد. به طوری که در حوزه برنج ساماندهی ها انجام شد و برندهایی نیز شناسایی و اعلام عمومی شد و این پروژه به صورت جدی در حال پیگیری است.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه از مهر ماه 92 تاکنون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی به همراه 34 دانشگاه علوم پزشکی از 54 دانشگاه در سطح عرضه نسبت به نمونه برداری و کنترل حدود هزار تن محصول برنج اقدام
نموده است، تصریح کرد: در طی این مدت از 587 محموله برنج خارجی نمونه برداری شد که پس از آنالیز آزمایشگاهی از تعداد 19 محموله برنج وارداتی آلودگی مشاهده گردید که این 19 محموله از سطح عرضه جمع آوری شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای امنیت و سلامت محصولات غذایی برنامه های ویژه ای تعریف شده است و برای سلامت محصولات غذایی بسیار حساس و دقیق هستیم و اعتقاد ما این است که باید همه محصولات غذایی در امنیت و سلامت کامل باشند.

سلامانه
کد خبر جمع آوری ۱۹ برند برنج وارداتی آلوده از سطح کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =