۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

شایسته است دولت همانند سرپرست یک خانواده در جهت حمایت از صنعت نان صنعتی و سرمایه گذارانش اقدام کند و تدابیر لازم را در جهت رشد و شکوفایی آن انجام دهد.

رییس اتحادیه سراسری تولید کنندگان و صادر کنندگان نان ایران گفت: دولت مانند سرپرست خانواده باید حمایت لازم را از این بخش تولید داشته و آنرا به حال خود رها نکند ، افرادی در این امر سرمایه گذاری کرده و نیاز به حمایت دولت و نهادهای مربوطه دارند ، متاسفانه شاهد کم لطفی و کم توجهی  دولت به سرمایه گذاران و تولید کنندگان هستیم .

محسن لزومیان در گفتگو با خبرنگار ترازدر خصوص صرف سرمایه های ملی در احداث واحدها و واردات ماشین آلات برای تولید نان های صنعتی و بدون استفاده بودن آنها تصریح کرد: علیرغم صرف هزینه های بسیار برای واردات تجهیزات و ماشین آلات تولید نان های صنعتی ، متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل گردیده و به جای تولید و خدمت به عرصه صنعت کشور ، تبدیل به انباری برای نگهداری ماشین آلات صنعتی بدون استفاده شده اند .

لزومیان اظهار داشت:برخی ماشین آلات وارد شده ، ماشین آلاتی قدیمی و از رده خارج بوده و تنوع تولید ندارند  برای نمونه کارخانه ای با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ تن تنها یک یا دو نوع نان تولید می نماید و قابلیت تولید نان های دیگر را ندارد .

وی افزود: ای کاش هنگام واردات ماشین آلات با مدیریتی کارشناسانه بر حسب نیاز جغرافیایی هر منطقه اقدام به این امر میکردند ، تاحداقل استفاده ای بهینه از آنها شود نه اینکه در گوشه ای به عنوان غولهایی آهنی در انبارها نگهداری شوند.

رییس اتحادیه نان های صنعتی کشور عنوان کرد: مسلماً هزینه ای که در واردات این ماشین آلات صرف شد اگر با برنامه ریزی درست در جهت حمایت از این صنعت صرف می شد امروز نتایج مثبت آن را شاهد بودیم .

وی بیان کرد: در سال قبل تولید کنندگان از آرد آزاد استفاده می کردند ولی حال با دو نرخی شدن قیمت آرد مشکلات عدیده ای برای این صنف ایجاد شده است برای مثال قیمت آرد دولتی ۶۰۰ تومان و آزاد آن به ۱۵۰۰ تومان رسیده است  وقتی به کارخانه ای روزانه تنها ۵۰% ظرفیت آرد دولتی تخصیص داده می شود ، کارخانه دار مجبور به خریداری ۵۰% باقیمانده آرد با قیمت آزاد است.

رییس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نان در ادامه بیان کرد: با توجه به موارد فوق سوالی که مطرح می شود این است که با توجه به تورم ایجاد شده ، افزایش حامل های انرژی و دستمزد و بخش نامه اخیر معاونت محترم ریاست جمهوری مبنی بر عدم هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی ، چه بلایی بر سر تولید کنندگان و سرمایه گذاران این صنعت خواهد آمد ؟!

لزومیان از دولت خواستار شد : با توجه به اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید، دولت مساعدت های لازم را جهت احیای این بخش صنعت به عمل آورد.

کد خبر دلیل تعطیلی کارخانه های نان صنعتی چیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =