۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
یک متخصص طب سنتی گفت: بهترین شربت‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان، ماء الشعیر، شربت لیمو، نارنج یا بالنگ، سکنجبین و آب میوه‌هایی مانند انار، سیب، به و گلابی است که علاوه بر تقویت معده در رفع تشنگی در این ماه بسیار کارآمد هستند.


مریم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس با اشاره به توصیه های طب سنتی در ایام روزه داری برای کاهش تشنگی گفت: شروع افطار بهتر است با خرما، آب ولرم یا شیر ولرم باشد و به عنوان غذای ابتدای افطار، مصرف انواع سوپ توصیه می‌‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که معده گرم و خشک دارند می‌توانند از فرنی‌هایی که از آرد جو و روغن بادام و شکر تهیه شده است استفاده کنند و از مصرف غذاهایی که در آنها باقلا یا نخود با آب پخته شده باشد پرهیز کنند چون هر دو عطش‌آورند و به جای آن از مخلوط سرکه و روغن زیتون به عنوان چاشنی غذا استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: بهترین شربتها برای رفع تشنگی در ماه رمضان ماء الشعیر، شربت لیمو، شربت نارنج یا بالنگ، شربت سکنجبین، آب انواع میوه‌ها مانند انار، سیب، به و گلابی است که علاوه بر تقویت معده در رفع تشنگی در این ماه بسیار کارآمد هستند.

مقیمی تصریح کرد: مصرف میوه‌هایی مانند خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی و زردآلوی تازه یا برگه زردآلو خیسانده در آب و آلبالو در ماه رمضان برای جلوگیری از تشنگی در طول روز مفید است. البته مصرف میوه‌ها باید حداقل یک تا یک و نیم ساعت با زمان غذا خوردن فاصله داشته باشد.

وی افزود: بهتر است از سبزیجاتی مانند کاهو و برگ خرفه به صورت خام و پخته در این ماه بیشتر استفاده شود. یکی از بهترین ترکیباتی که مصرف آن برای جلوگیری از تشنگی در وعده سحر توصیه می‌شود، تخم خرفه خیسانده در دوغ است.
کد خبر شربت‌های مناسب احوال روزه‌داران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =