هدایت اصغری، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، صادرات تخم‌مرغ دوباره از طریق همین اتحادیه از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: صادرات تخم مرغ در 3 ماهه گذشته به دلیل استدلال‌هایی که وزارتخانه ذیربط در خصوص کاهش قیمت‌ها داشت، این کار از طریق اتحادیه صورت نگرفت و موجب شد ما شاهد کاهش صادرات این محصول طی ماه‌های اخیر باشیم که با این توافق‌نامه ما در آینده شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار در خصوص در اختیار گرفتن توزیع نهاده‌های دامی توسط این اتحادیه گفت: اگر این کار به ما واگذار شود، 75 درصد قیمت تخم‌مرغ که نهاده‌های دامی بر آن تاثیر می‌گذارد، کاهش خواهد یافت.

اصغری با بیان اینکه فروش تخم‌مرغ در بورس کالا بر کاهش قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است، تصریح کرد: این کار صورت گرفته منوط به ثابت شدن قیمت و همچنین عرضه‌ تخم‌مرغ در بازار است که باعث می‌شود واسطه‌ها نیز حذف شوند.

وی ضمن اشاره به ساماندهی تخم‌مرغ از طریق این اتحادیه در کشور گفت: قیمت درب مرغداری باید صرفه‌ اقتصادی برای تولیدکننده داشته باشد و عرضه مستقیم آن نیز به نفع تولیدکننده است.

اصغری ضمن پیش‌بینی افزایش تولید 980 هزار تنی تخم‌مرغ برای امسال گفت: اگر ما امسال به این تولید دست پیدا کنیم می‌توانیم 150 هزار تن مازاد این محصول را به خارج از کشور صادر کنیم.
کد خبر طبق توافق صورت گرفته با وزارت جهادکشاورزی صادرات دوباره تخم‌مرغ به اتحادیه واگذار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =