مطابق ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری، توافق‌های انجام‌شده و ارائه بسته خروج از رکود، معامله تمامی محصولات در بورس انجام می‌شود و بازار رونق می‌گیرد.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در بسته خروج از رکودی که به‌زودی توسط دولت اجرایی می‌شود، نقش بورس پررنگ دیده شده است.

علی پناهی افزود: مطابق ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی نیز باید راهکارهایی در راستای رونق بورس کشاورزی پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تأکید دولت بر رونق بورس در تمامی بخش‌ها است، انتظار می‌رود که رینگ کشاورزی نیز طی آینده‌ای نزدیک با افزایش معاملات و رونق چشمگیری روبه‌رو باشد.

پناهی ادامه داد: زمانی که هر محصولی که مورد معامله قرار می‌گیرد، در بورس عرضه شود، ناخودآگاه رونق معاملات اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: با جلسات مشترکی که تاکنون برگزار شده، تمامی عرضه‌ها در بخش کشاورزی نیز قرار است بر روی تابلوی بورس عرضه شود.

ورود محصولات وارداتی در بورس کشاورزی در آینده‌ای نزدیک

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس یادآور شد: از آنجا که حجم گسترده‌ای از واردات در کشور مربوط به محصولات کشاورزی و مایحتاج مردم است، در این صورت رونق اتفاق خواهد افتاد.

پناهی تأکید کرد: اگر تمامی محصولات وارداتی نیز در بورس عرضه شود، علاوه بر آنکه حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند، ارزش ریالی ایجادشده نیز بالا رفته و خودبه‌خود شاهد رونق در این بخش خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های به امضاءرسیده، قرار است تمامی محصولات خریداری‌شده اعم از تضمینی و توافقی، توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی در بورس عرضه شود و علاوه بر آن، با معاونت باغبانی نیز نشست‌های مشترکی برگزار شده تا این محصولات نیز بتوانند راه خود را در بازار پیدا کنند.

پناهی همچنین گفت: عرضه تمامی محصولات در بورس باعث می‌شود که قیمت‌ها شفاف و همگن شود و بدین‌ترتیب فاصله قیمتی بین خرید و فروش آزاد و دولتی وجود نداشته باشد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر تنها 11 درصد محصولات عرضه‌شده معامله قرار می‌گیرد و 89 درصد مابقی به‌دلیل واقعی نبودن قیمت‌ها، از معامله جا می‌ماند.
کد خبر ورود تمامی محصولات کشاورزی به بورس در آینده‌ای نزدیک مواهب بسته خروج از رکود برای بورس کشاورزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =