رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ به ۲۹۰۰ تومان رسیده است، گفت: باید منتظر شرایط بدتر از این باشیم چراکه ما با ۲۰۰ هزار تن مازاد تولید مواجه هستیم.


ناصر نبی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به گزارش بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت تخم مرغ افزود: میانگین قیمت این کالا درب مرغداری طی روزهای اخیر که با افزایش بها همراه بوده به 2900 تومان رسیده است .

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان در شرایط فعلی تنها می توانند هزینه دان طیور را تامین کنند و سایر موارد مانند پول برق ، آب و دستمزد کارگر از جیب خودشان هزینه می شود.

نبی پور ادامه داد: همه دل خوش به این بودند که شرایط مذکور تنها یک ماه طول می کشد اما در حال حاضر حدود 5 ماه از این وضع می گذرد و وضعیت از این نیز بدتر خواهد شد.

وی افزود: چرا که مازاد تولید کشور یک کیلو دو کیلو نیست چیزی حدود 200 هزار تن است .

نبی پور با بیان اینکه قیمت کف تعیین شده برای تخم مرغ 4500 تومان است، گفت: تعیین قیمت کف و سقف کاری است که ما فقط برای علاف کردن خودمان انجام می دهیم چراکه این کار زمانی معنا دارد که  وقتی قمیت تخم مرغ کاهش می یابد دولت آن را به کف تعیین شده خریداری کند اما دولت ما تنها زمانی که قیمت تخم مرغ گران شد وارد قضیه می شود.

وی افزود: دولت یازدهم ما هرچه گفتیم پذیرفته و انجام داده است اما زمانی که تولید کننده بیش از اندازه تولید می کند این موضوع ربطی به دولت ندارد و خود مرغ داران مقصر هستند.

به گفته نبی پور ما تنها امکان صادارت 50 هزارتن از مازاد تولید را داریم و با وجود این 150 هزار تن دیگر همچنان باقی می ماند.
کد خبر ۲۰۰هزار تن تخم مرغ مازاد تولید داریم تولیدکنندگان مقصرند نه دولت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =