پس از کناره گیری عبدالرحمن چراغعلی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام، مصطفی یاسایی، مدیرعامل اسبق صنایع شیر ایران به سمت مدیرعاملی شرکت پشتیبانی اموردام منصوب شده و آغاز به کار کرده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، دلیل اصلی این جابجایی به صورت رسمی و قطعی اعلام نشده و تنها بروز کسالت و مشکل برای پدر چراغعلی به صورت غیررسمی دلیل ناگزیری وی به کناره گیری از سمت سکانداری شرکت مهم پشتیبانی امور دام اعلام شده است و خود چراغعلی و حتا یاسایی، حاضر به توضیح بیشتر در این باره نیستند و آیین تودیع و معارفه آن ها نیز در سکوت کامل خبری برگزار شد.

بنابراین گزارش، اگرچه انتصاب یاسایی، مدیرعامل اسبق و موفق شرکت صنایع شیر ایران شگفت انگیز به نظر می رسد، اما به واقع مدیرجدید کسی است که سال ها بود که به واسطه تفاوت شدید دیدگاهش با سبک مدیریتی مدیران احمدی نژادی و پس از برکناری جنجالی و به سبک عزل و نصب های موسوم به احمدی نژادی، کلید صنایع شیر ایران را تحویل مدیران ذوق زده از حضور در ساختمان میرداماد داده بود تا آن ها نیز بکوشند با فروش ساختمان و تعدیل و... به اصطلاح ناجی صنایع شیر ایران شوند؛ غافل از این که صنایع شیر ایران محتاج مدیرانی با نگاه استراتژیک و بنگاهی بود تا سود مشروع خود را کسب کنند. کما این که خود مدیران جایگزین یاسایی، سال ها بعد به درستی سبک مدیریتی یاسایی پی بردند.

بنابراین گزارش و به گفته آگاهان این صنعت و آن ها که از روحیه یاسایی شناخت دارند، مدیرعامل سال های دور صنایع شیرایران که امروز مدیر موفق یکی از مجموعه های وی در "پگاه فارس"در حال اداره بزرگ ترین شرکت صنایع لبنی خاورمیانه و صنعت غذای کشور است؛ در صورت تفویض اختیارات لازم برای ساماندهی نهاده ها و محصولات پر مصرف پروتئینی در سبد خانوارهای ایرانی، می تواند ثبات را به بازار نهاده ها و فرآورده های پروتئینی باز گرداند.

به گزارش ایانا، در واقع با انتصاب یاسایی با سابقه تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف شیر در کشور، بعید نیست که وی در دوره جدید مدیریت این شرکت در زیرمجموعه جهادکشاورزی ( پس از بازگشت دوباره به حوزه خدمتی جهادکشاورزی و با احتساب عدم اجرای اقدام خاصی در دوره 4 ماهه مدیرعاملی چراغعلی) ضمن اضافه کردن شیر به عنوان یک فرآورده تامین کننده پروتئین دامی به وظایف تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام، در کنار تخم مرغ و مرغ اقدام نماید؛ به ویژه که یاسایی به مدیر برنامه ریز و استراتژیک شهره است و همانطور که در شیلات با اخذ اعتبار در دولت هاشمی بانی تولید میگو و همچنین توسعه پرورش ماهیان سردآبی شد و کاری کرد که زمین های بدون ارزش اقتصادی پرورش میگو هر هکتار 30 میلیون تومان معامله شود، در حوزه شیر هم نگاهش به بزرگ کردن کیک بازار بوده و رسیدن به سرانه مصرف 300 کیلوگرم را در افقی 20 ساله ترسیم کرده بود.
کد خبر مصطفی یاسایی با ایده های استراتژیک به شرکت پشتیبانی اموردام آمد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =