ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» درباره وضعیت بازار کالایی کشور اظهار داشت: هم‌اکنون تولیدات کشاورزی و کالاهای اساسی سبد خانوار بر موج گرانی سوار هستند و تاکنون نیز راهکار یا چاره‌ای توسط دولت برای حل آن ندیده‌ایم؛ آن هم در شرایطی که ایام ماه مبارک رمضان نزدیک است.

وی افزود: گزارشات رسمی دولت حاکی از رشد قیمت مواد غذایی در ماه‌های گذشته است؛ این در حالی است که این رشد قیمت‌ها نافی شعار اعتدالی دولت تدبیر و امید است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گزارش‌هایی که برنامه‌ها و وعده‌های ۱۰۰ روز اول دولت روحانی برای اتخاذ تصمیماتی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و خانوارها، تصریح کرد: ما انتظار داشتیم که دولت برنامه جدی‌ای برای گرانی‌ها و کالاهای اساسی و نیز سبد مصرفی خانوار داشته باشد؛ اما دولت خلاف آن را عمل می‌کند.
نکو متذکر شد: من واقعا برای این موضوع متاسف هستم که کشورمان در واردات بسیاری از کالاهای اساسی به رکود جهانی دست یافته است و ایران، مقصد بسیاری از کشورها برای صادرات کالایی شده است.
وی تاکید کرد: این اتفاق در کشور ما در حالی می‌افتد که توانایی تولید بسیاری از محصولات کشاورزی وجود دارد و بسیاری از واحدهای تولیدی نیز به دلیل همین واردات، با کمتر از نیمی از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که هیچ‌گونه سیاست حمایتی از سوی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تقریبا دو هفته دیگر ایام ماه رمضان آغاز می‌شود و دولت به جای این‌که تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها داشته باشد، شنیده می‌شود که از دو هفته دیگر برخی از کالاهای اساسی مردم که نقش اساسی در سفره آنها دارد، گران می‌شود.
کد خبر مواد غذایی سوار بر موج گرانی در آستانه ماه رمضان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =