عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» درباره وضعیت بازار در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای کنترل بازار در این ایام، ستاد کنترل بازار می‌بایست با تصمیم‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی، جلوی گرانی موادغذایی را بگیرد؛ به خصوص کالاهایی که در ایام ماه مبارک رمضان از مصرف بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: هم‌اکنون دولت مصوبه‌هایی برای عرضه کافی کالاهای ضروری خانوارها در بازار داشته، ولی باید این نکته را در نظر گرفت که نظارت روی نرخ کالاهایی که در بازار توزیع می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که ما هر سال شاهد این هستیم که در ایام ماه رمضان به دلیل بالا رفتن سطح تقاضای مردم برای یک سری از کالاها، قیمت موادغذایی همچون لبنیات، مواد پروتیینی، برنج، روغن، گوشت و... افزایش شدیدی پیدا می‌کند، متذکر شد: بر این اساس توقع ما از دولت این است که بنا به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند که جلوی گران‌فروشی را می‌گیرند، از افزایش بی‌منطق قیمت‌ها جلوگیری کند.

رجایی با اشاره به سودجویی گروهی خاص و انتفاع آنها در ایام خاص در سایه نبود نظارت، تصریح کرد: درست است که دولت نسبت به صدور بخشنامه‌ای در رابطه با فراوانی کالاها اقدام کرده، ولی انگار سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی بازار را به حال خود رها کرده‌اند و در بازار فقط افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

وی با اشاره به این‌که ما تاکنون هیچ برنامه‌ای از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار و نیز عرضه کالاهای ضروری خانوار در ایام ماه مبارک رمضان ندیده‌ایم، عنوان کرد: موادغذایی که باید با نرخ‌های مطلوب به دست مصرف‌کنندگان و روزه‌داران برسد، به وسیله گران‌فروشان در بازار عرضه می‌شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: بازار کشور هم‌اکنون پتانسیل رشد قیمت‌ها را دارد و در صورتی که دولت از راهکارهای لازم برای تنظیم بازار بهره نبرد، شرایط را برای روزه‌داران سخت خواهیم کرد.
کد خبر شرایط سخت روزه‌داران در سایه گران‌فروشی‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =