۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بالا بودن بهای نهاده ها تقصیر دولت نیست و مقصر این امر تولیدکنندگان هستند که مرغ‌های پیر( بالای ۱۸ ماه) را به خیال گران‌تر شدن نگه داشته و به کشتارگاه نمی فرستند.

 ناصر نبی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در حال حاضر کیلویی 2580 تومان است، افزود: از روز پنج شنبه تاکنون 87 تومان به بهای این محصول افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه  شروع مجدد صادرات یکی از دلایل این امر است، اضافه کرد: همچنین مرغداران درحال فرستادن مرغ های پیر خود به کشتارگاه هستند.
نبی پور ادامه داد: با وجود این تولیدکنندگان کالای خود را 1700 تومان زیر قیمت عرضه می کنند. چراکه دولت قیمت تضمینی تخم مرغ را 4350تومان اعلام کرده و ما آن را 2580 تومان عرضه می کنیم.
نهاده‌ها ارزان شد
نبی پور با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر بهای نهاده ها در بازار آزاد کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت ذرت بین 932 تا 1050 تومان است در حالی که قبلا بهای آن به1100 تومان می رسید.
وی با بیان اینکه سویا نیز 100 تومان ارزان شده، گفت: ما از دولت درخواست نهاده کردیم و شرکت پشتیبانی امور دام بالعکس دولت گذشته با توزیع نهاده سبب شکسته شدن قیمت آنها شد.
نبی پور تاکید کرد: به اعتقاد بنده که همیشه منتقد دولت بودم بالا بودن بهای نهاده ها تقصیر دولت نیست و مقصر این امر، ما تولیدکنندگان هستیم که مرغ‌های پیر( بالای 18 ماه) را به خیال گران‌تر شدن نگه داشته و به کشتارگاه نمی فرستیم.
وی تصریح کرد: امکان کاهش قیمت سویا بیش از این بعید است چراکه بهای آن در بازارهای جهانی نیز بالا است اما در مورد ذرت احتمال ارزان تر شدن آن وجود دارد.
کد خبر نهاده مرغ ارزان شد ولی تخم‌مرغ گران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =