۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
با وجود حدود دو ماه از عرضه تخم‌مرغ در بورس کالای ایران، تاکنون فروش معناداری خارج از سیستم صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره وضعیت عرضه تخم‌مرغ در بورس کالای ایران گفت: تخم‌مرغ به‌صورت روزانه در بورس کالای ایران عرضه می‌شود، اما تاکنون خرید و فروشی در این سیستم صورت نگرفته است.

هدایت‌ا... اصغری افزود: تاکنون به غیر از محصولی که توسط اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در سازمان میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسانند، تخم‌مرغی در بورس کالای ایران به‌فروش نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه مجازی محصولات کشاورزی نیز خرید و فروش معناداری خارج از سیستم سازمان میادین میوه و تره‌بار صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به چرایی این موضوع ادامه داد: نظام ناکارآمد خرید و فروش و فرارهای مالیاتی که در کشور وجود دارد، عملاً خرید و فروش این محصول را در بورس کالا با مشکل روبه‌رو کرده و خریداران حاضر به حضور در بورس کالا یا سامانه مجازی محصولات کشاورزی نیستند.

اصغری تصریح کرد: خریداران، به‌دلیل شفاف نبودن اقتصاد کشور، برای فرار از مالیات محصول خود را به‌صورت زیرپله‌ای و بدون فاکتور خریداری می‌کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که دولت، فروشندگان را مکلف به ارائه فاکتور فروش کند، سیستم‌های مدرن خرید و فروش محصولات کشاورزی نیز مجالی برای ورود به عرصه بازار این محصولات پیدا می‌کند.

گفتنی است، از 30 فروردین‌ماه امسال، در راستای اجرای قانون افزایش بهره‌وری، عرضه تخم‌مرغ در بورس کالای ایران آغاز شد، اما پس از گذشت حدود دو ماه، هنوز موفقیتی کسب نکرده است.
کد خبر شکست فروش تخم مرغ در بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =