مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن با اعلام اینکه طرح تعیین قیمت کف و سقف تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد، گفت: تخم مرغ در ماه رمضان با افزایش قیمت مواجه نخواهد بود چرا که هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

 هدایت اصغری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مصرف تخم مرغ در ماه رمضان کاهش می یابد، افزود: این کالا در ماه رمضان با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد چرا که هیچ کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: ما پیگیر این مسئله هستیم که بتوانیم همزمان از تولید کننده و مصرف کننده حمایت کنیم و در این راستا طرحی را به وزارت جهاد کشاورزی ارایه کرده ایم تا قیمت سقف و کف تخم مرغ مشخص شود.
اصغری افزود: همچنین ما از دولت خواسته ایم میزان نیاز جامعه را نیز تعیین کند.
وی ادامه داد: ما در این زمینه هیچ قیمتی را به دولت پیشنهاد نکرده ایم و از آنها خواسته ایم خودشان در این زمینه اقدامات کارشناسانه انجام دهند و نتیجه را به ما اعلام کنند.
اصغری با بیان اینکه به اعتقاد ما رضایت مصرف کننده به منفعت تولیدکننده منجر می شود، افزود: حداکثر 4 ماه از سال ( بهمن، اسفند، شهریور و مهر) ماه های پرمصرف تخم مرغ در کشور هستند و در 8 ماه دیگر مصرف آنچنان بالا نیست.
وی با بیان اینکه مصرف تخم مرغ در ماه های کم مصرف 20 هزار تن کاهش می یابد، ادامه داد: دولت به دلیل تامین نیاز جامعه، مبنای مصرف تخم مرغ  را ماه های پرمصرف در نظر می گیرد.
اصغری تصریح کرد: بنابراین ما باید برنامه ای داشته باشیم تا در هشت ماهی که تولید مازاد وجود دارد تولیدکننده زیان نکند.
وی ادامه داد: برای این موضوع دو راه وجود دارد اول صادرات محصول مازاد و راه دوم ذخیره سازی آن است.
اصغری با بیان اینکه ما طرح تنظیم بازار را به دولت داده ایم تا این مسایل را خودمان مدیریت کنیم، گفت: موافقت های اولیه انجام شده و طی یکی، دو هفته آینده نتیجه نهایی آن مشخص می شود.
وی افزود: در بحث جوجه، مدیریت تولید و توزیع آن به اتحادیه واگذار و ابلاغیه آن نیز به سایر استان ها زده شده است و منتظر تجرای پروسه های بعدی هستیم.
کد خبر طرح تعیین قیمت کف و سقف تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =