دولت هند با هدف جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت پیاز قصد دارد از ماه آینده به دلیل عرضه کم، اقدام به واردات این کالا از کشورهای دیگر از جلمه ایران کند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تایمز آو ایندیا، در حالی که انتظار می رود تصمیم رسمی در این زمینه هفته آینده اتخاذ شود، منابع مطلع گفتند، از شرکت های بخش عمومی خواسته شده است که امکان واردات پیاز از کشورهای ایران، پاکستان، چین و مالزی را بررسی کنند.

مقامات هندی گفتند، گزارش هایی از رسیدن قیمت عمده فروشی پیاز به بالای 30 روپیه در هر کیلو  به دست آنها رسیده است و این به معنای افزایش بیشتر در قیمت خرده فروشی پیاز است.

هفته آینده نشستی بین مقامات مسئول وزارتخانه های مختلف هند برگزار خواهد شد و نیاز به آغاز واردات پیاز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. یک مقام آگاه گفت، به محض اینکه تصمیم به واردات پیاز به کشور اتخاذ شود، منبع واردات نیز نهایی خواهد شد.

کمبود بارش های فصلی، نگرانی ها از کاهش عرضه پیاز در بازار را افزایش داده و موجب بالا رفتن قیمت این ماده غذایی شده است. بر اساس آمارهای اداره امور مصرف کنندگان، قیمت عمده فروشی پیاز در دهلی از 12.5 روپیه به 19.63 روپیه رسیده است که افزایشی 57 درصدی را نشان می دهد. در فاصله 10 ژوئن تا ماه جولای، قیمت عمده فروشی پیاز در هند حدود 90 درصد و قیمت خرده فروشی 62 درد افزایش داشته است.

مردم هند به طور سنتی نسبت به پیاز و عرضه و قیمت آن حساسیت بالایی دارند و این محصول همواره بر سیاست داخلی هند تاثیرگذار بوده است.
کد خبر هند برای کنترل بازار داخلی از ایران پیاز وارد می‌‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =