رییس سازمان دامپزشکی گفت: سالانه 370 میلیون یورو برای واردات مواد اولیه کارخانه‌های خوراک دام هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی خلج  در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: سالانه 370 میلیون یورو برای واردات مواد اولیه کارخانه‌های خوراک دام هزینه می‌شود.

وی بر افزایش کیفیت خوراک دام تولیدی در کشور تاکید کرد و افزود: باید 168 کارخانه خوراک دام در کشور سطح کیفی تولیدات خود را ارتقاء دهند.

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بخش دیگری از دغدغه مسئولان دامپزشکی کشور تهیه واکسن و دارو تشکیل است، افزود: برای اینکه دام‌ها را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنیم نیازمند تهیه واکسن هستیم که بخشی از آن‌ها از طریق واردات تامین می‌شود.

خلج ادامه داد: برای فعالیت‌های بخش دام کشور نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که برای این منظور نیز توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از افراد را جذب کنیم.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در بخش دامپزشکی کشور در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه این استان در بخش دام و کشاورزی فعالیت گسترده‌ای دارد لازم است تا استفاده از توان بخش خصوصی در این استان نیز بیش‌تر باشد.

این مسئول با بیان اینکه هم‌ اکنون 900 نفر در بخش خصوصی فعالیت دارند، گفت: انتظار می‌رود فعالیت این تعداد در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.
کد خبر صرف هزینه 370 میلیون یورویی برای واردات مواد اولیه خوراک دام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =