پیروزبخت گفت: سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد تا با وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی گشت و بازرسی مشترکی از سطح بازار و میادین میوه و تره بار داشته باشد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سال 85 طرح همه جانبه "طاها" را جهت کنترل بازار به صورت روتین اجرا کرده ایم، اظهار داشت: بر اساس شرایط خاص زمانی و مکانی(جغرافیای منطقه مورد نظر) و با هدف تامین امنیت غذایی و ایمنی مردم، سیاست ما برای کنترل بازار فرق می کند.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از کالاهای مرتبط با امنیت غذایی و ایمنی مردم در اولویت اول ما قرار دارد، گفت: به همین ترتیب کالاهای مشمول رده بندی انرژی در اولویت بعدی هستند که کنترل لیبل انرژی توسط بازرسان ما انجام می شود.

پیروزبخت در خصوص نظارت بر بازار در ایام تابستان تصریح کرد: طرح بازرسی از بازار همواره به صورت همه جانبه و مدون انجام می شود البته ممکن است گاهی اوقات به دلیل کمبود اعتبارات، از میزان بازرسی ها کاسته شود ولی این بازرسی همیشگی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به آمادگی این سازمان برای همکاری با وزرات بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار اشاره کرد و گفت: بسیاری از کالاها همچون مواد غذایی بسته بندی شده و یا واحدهای عرضه کننده خدمات نقاط مشترک ما با وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: از این رو آمادگی داریم تا در صورت تمایل، با این دو وزارتخانه گشت و بازرسی مشترکی از سطح بازار و میادین میوه و تره بار داشته بایم.

به گفته پیروزبخت با استفاده از این طرح می توان کالاهای مشمول مقررات هر سه سازمان را کنترل کرد.
کد خبر منتظر اعلام نظر وزارت بهداشت و جهاد هستیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =