نتایج نمونه‌های گرفته‌شده از آلودگی گوشت مرغ به فلزات سنگین ازجمله سرب نشان داده است که این فرآورده پروتئینی سالم بوده و مشکل خاصی ندارد.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: پایش فلزات سنگین از سال 1390 در این سازمان آغاز شد و از آنجا که در نخستین نمونه‌های گرفته‌شده میزان سرب بالاتر از حد مجاز بود، آزمایشگاه‌های تخصصی تعیین فلزات سنگین راه‌اندازی شد و در سال‌های 91 و 92 نیز بررسی‌های بیشتری انجام شد.

محسن مشکات افزود: در آزمایشگاه تخصصی باقیمانده فلزات سنگین، بررسی‌ها نشان داد که از میان 623 نمونه گرفته‌شده، هیچ باقیمانده‌ای در محصول پروتئینی مرغ وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بررسی باقیمانده فلزات سنگین بر روی سایر محصولات همچون شیر، ماهی، عسل و گوشت قرمز نیز انجام شده است.

مشکات ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهیم که محصولات فوق سالم بوده و هیچ باقیمانده‌ای ندارند.

بیش از 96 درصد نمونه‌های گوشت مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک است

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره باقیمانده آنتی‌بیوتیک‌ها در محصولی چون مرغ تصریح کرد: نمونه‌گیری‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که بیش از 96 درصد نمونه‌های گرفته‌شده سالم بوده و باقیمانده آنتی‌بیوتیک‌های موجود آن در حد مجاز است.

وی یادآور شد: از آنجا که میزان آنتی‌بیوتیک موجود در مرغ تا زیر پنج درصد قابل اغماض است، بنابراین تنها چهار درصد از نمونه‌های گرفته‌شده دارای مشکل است.

مشکات تأکید کرد: تاکنون هیچ مشکل و نمونه‌ای که سلامت مصرف‌کنندگان را در خطر قرار دهد، شناسایی نشده است.

گفتنی است، پیش از این محسن مشکات عهده‌دار سمت معاونت پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی بود که با حکمی از سوی مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر به‌عنوان مشاور وی انجام وظیفه می‌کند.
کد خبر گوشت‌های مرغ بازار بدون سرب است، مردم با اطمینان مصرف کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =