۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

رییس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو ماهی و آبزیان با اعلام اینکه ۵۰درصد قیمت ماهی‌ومیگو به جیب دلال می‌رود گفت: رسیدن به تولید ۱۶ هزار تنی و تولید پایدار از مهمترین برنامه‌ها در سال جاری است.

 ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه‌های اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو ماهی و آبزیان گفت: در بحث برنامه‌های اتحادیه، مهمترین برنامه افزایش تولید پایدار است. با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال کردن تولید پایداراز مهمترین برنامه‌هاست.

 وی ادامه داد:البته منظورمان از تولید پایدار، تولید با تزریق تسهیلات نیست چرا که اگر قرار باشد تولید با تزریق تسهیلات باشد پایدار نخواهد بود. هدفمندگذاری امسال ما رسیدن به تولید 16 هزار تنی میگو در کشور است. همچنین تولید حدود 200هزار تن انواع دیگر ماهی‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما است. مهم‌ترین بحثی که دنبال می‌کنیم این است که توسعه پایدار تولید را در برنامه داشته باشیم.

قاسمی تاکید کرد: یکی از مباحث مهم دیگر در این بخش  تفاوت 50 درصدی تفاوت قیمت بین محصول از تولید کننده تا مصرف کننده است که این سود به جیب واسطه و رانت‌خواران می‌رود. یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری حذف کردن رانت‌خواران در فاصله بین تولید و مصرف کننده است.

 رییس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو ماهی و آبزیان اظهار کرد: برای این کار نیازمند همکاری شهرداری،شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی هستیم. برای توسعه پایدار تولید یکی از مباحثی را که در کشور داریم بحث پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان است. اگر به صورت واقع‌بینانه نگاه کنیم تعداد انگشت‌شماری متخصص بیماری‌های آبزیان در کشور داریم که این تعداد انگشت‌شمار هم در بخش دولتی  مشغول فعالیت هستند و کمتر حضورشان در مزارع و مراکز پرورشی دیده می‌شود. تربیت این نیرو‌ها از وظایف حاکمیتی است و اتحادیه برای تولید پایدار به دنبال تحقق این مورد است.

وی افزود: در کنار این موارد پیگیری برای  سند حاکمیتی مزارع پرورش میگو و ماهی است.  اولین مزیت این کار ایجاد اطمینان و امنیت شغلی است . دومین مزیت  این است که افراد زمانی که می‌خواهند برای گرفتن تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند سند خود را ضمانت‌نامه بانک‌می کنند.

قاسمی بیان کرد: یکی از دیگر از مواردی که برای حل آن نظامند همکاری مجلس هستیم، این است که سامان نظام مهندسی کشاورزی دخالت در صدور پروانه‌های مختلف در بخش شیلات می‌کند که این مسئله خود مانعی برای تولید است و امیدوارم در جهت حل آن مجلس شورای اسلامی با ما همکاری  لازم را انجام دهد. اگر در سال 93 این چند کار را انجام دهیم فعالیت زیادی انجام داده‌ایم.

کد خبر ۵۰درصد قیمت ماهی‌ومیگو به جیب دلال می‌رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =