اتحادیه سراسری دامداران ایران جزئیات طرح خرید تضمینی شیرخام دامداران را با انتشار فرم خرید تضمینی شیرخام اعلام کرد.

فرم قرارداد خرید تضمینی شیرخام، قراردادی میان فروشنده (دامدار) و اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان‌ها با نظارت سازمان تعاون روستایی استان مربوطه و معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی هر استان است.

بر این اساس، تا به امروز در شش استان تهران، قم، خراسان رضوی، اردبیل، قزوین و خراسان جنوبی شرایط و زیرساخت‌های خرید تضمینی شیرخام آماده شده است و در استان‌های دیگر نیز با برآورد میزان احتمالی خرید تضمینی و بسته شدن قرارداد با کارخانه‌های شیرخشک‌کنی، این طرح به طور سراسری آغاز می‌شود.

نرخ خرید تضمینی شیرخام یک‌هزار و 440 تومان با بار میکروبی کمتر از 100 هزار و 3.2 درصد چربی است که در صورت تغییر این ارقام، نرخ خرید تضمینی شیرخام نیز تغییر می‌کند.

بر این اساس، مازاد شیر مورد نیاز صنایع لبنی خرید تضمینی و تبدیل به شیرخشک یا خامه می‌شود که مالکیت این محصولات با دولت است و با عاملیت اتحادیه سراسری دامداران ایران انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش، تا به امروز خرید تضمینی شیرخام به‌صورت جسته و گریخته در بعضی از مناطق کشور آغاز شده است، اما با آماده شدن فرم قرارداد دامداران و صنایع این طرح از روز شنبه هفته آینده به‌طور منسجم‌تر آغاز می‌شود.

تصویر قرارداد با دامداران به شرح زیر است:




منبع:ایانا
کد خبر 04ba1a28685943cc924d28a5fddbb698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =