صنایع غذیی> واحد «روغن نباتی ناب» که به علت کمبود مواد اولیه تولید از سال ۹۷ به حالت تعطیل درآمده بود، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجددا شروع به تولید کرد.

 تعطیلی کارخانه روغن نباتی ناب که در زمینه تولید انواع روغن خوراکی در اردبیل فعالیت دارد، به بیکاری شمار زیادی کارگر منجر شده بود.

یکی از کارگران «روغن نباتی ناب» با اشاره به مقاومت کارگران در پذیرش تعطیلی کارخانه، گفت: کارگران پیگیری‌های زیادی را در خصوص بازگشت بکار خود و ادامه فعالیت کارخانه انجام دادند که در نهایت این واحد که متشکل ازچند فاز است، همزمان با عید غدیر فعالیت روغن مایع  خود را با ۵۰ کارگراز سر گرفت.

این کارگر با بیان اینکه با راه اندازی فاز دوم این کارخانه با تولید روغن‌های جامد ظرفیت اشتغال این کارخانه به بیش از ۲۰۰ نفر می‌‌رسد، افزود: این مجموعه می‌تواند ماهانه با تولید ۶هزارتن روغن خوراکی علاوه بر تامین نیاز استان مابقی محصولات خود را به سایر استانها انتقال بدهد.

او در ادامه درباره نحوه بازگشایی این کارخانه توضیح داد: واحد روغن نباتی ناب در حالی فعالیت خود را با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوص از سر گرفته است که قرار شده در کنار تولید روغن‌های خوراکی واحد تولید حلب روغن نیز راه‌اندازی شود.

این کارگر گفت: آنچه باعث نگرانی ما کارگران شاغل در این کارخانه شده است حمایت نشدن این واحد تولیدی ازسوی مسئولان استانی و شهرستانی است.

به گفته وی، اگرروند بی‌توجهی مسئولان به ویژه بانک‌ها از این واحد تولیدکننده انواع روغن ادامه پیدا کند این نگرانی وجود دارد که دوباره این کارخانه با همه تجهیزات و سرمایه‌اش از تولید بازبماند.

این کارگر در پایان افزود: در شرایط بحرانی حاضر که تعداد زیادی از کارگران بیکار و بسیاری از جوانان جویای کار هستند، ادامه فعالیت تولیدی این واحد می‌تواند زمینه اشتغال بخشی از نیروی کار شهر اردبیل را فراهم کند.

منبع:ایلنا
کد خبر 04eb0902c3d2496cbe7fba3a45935870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =