صنایع غذایی> عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ممانعت دولت نسبت به خریداری شیر از دامداری ها گفت:با ادامه شرایط فعلی ظرفیت تولید دامداری‌های صنعتی کاهش داشته و دامداری‌های کوچک نیز یکی پس از دیگری تعطیل شده‌اند.

رحمت الله نوروزی  با بیان اینکه انتظار از دولت حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: رئیس جمهور شخصا در کارگروه دولت موضوع حمایت از دامداران و محصولات لبنی را بررسی و پیگیری کند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ممانعت دولت نسبت به خریداری شیر از دامداری ها افزود:با ادامه شرایط فعلی ظرفیت تولید دامداری‌های صنعتی کاهش داشته و دامداری‌های کوچک نیز یکی پس از دیگری تعطیل شده‌اند.

 تزریق منابع مالی به دامداری ها

نوروزی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم کاهش هزینه های درمانی است، ادامه داد:علت اصلی بیماری ها سوء تغذیه بوده و سرانه مصرف شیر و لبنیات پایین آمده است که دولت در این راستا باید به کارخانه ها یارانه پرداخت و شیرهای آنها را خریداری کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت:دولت باید برای حل این مسئله وارد شود که اگر نیاز به تزریق منابع مالی است این منبع از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی واریز شده و مشکلات این بخش رفع شود.

پرداخت یارانه؛ ثبات محصولات لبنی


نوروزی با بیان اینکه دولت با پرداخت یارانه به تولیدکننده  می تواند هزینه‌های تولید را کاهش داده و نرخ محصولات لبنی را با ثبات کند، افزود: رساندن کالاها با نرخی معقول به دست مردم وظیفه انکار نشدنی دولت بوده تا به این ترتیب سلامت جامعه به خطر نیفتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تعطیلی کارخانه ها بخشی از اشتغال کشوراز بین رفته و بر تعداد نیروی بیکار افزوده می شود، تصریح کرد:بانک های عامل نیز باید در به بخش کشاورزی و دامداری کشور کمک کنند و چتر دولت باید بر روی سر بنگاه های اقتصادی باشد که در غیر اینصورت بخش تولیدی کشور نابود می شود.

منبع:خانه ملت
کد خبر 05ab47f738ba4eceb50d50283cc38f16

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =