مواد غذایی> به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، محمد محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با ارسال نامه‌ای خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و همچنین مدیرکل استاندارد استان تهران خواستار برخورد با تخلف‌های رخ داده در سطح بازار در زمینه عرضه آب‌میوه‌های شیمیایی و تقلبی به مردم به نام آبمیوه‌های طبیعی شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

* رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران

* رئیس محترم د انشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

* رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران

*مدیرکل محترم استاندارد استان تهران

برابر گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی از سطح بازار، تعدادی از شرکت‌های تولید آبمیوه و مرکبات با درج نام و تصویر میوه و مرکبات ( نظیر لیمو و آلبالو) محتوای ظرف کالاهای خود را عرضه می‌کنند در حالی که مواد متشکله آنها میوه یا مرکبات طبیعی نبوده و صرفا یک نوع فرآورده شیمیایی است ولی به عنوان آبلیمو و آب‌میوه طبیعی به فروش می‌رسد. همچنین از شماره پروانه بهره‌برداری و برچسب استاندارد در بسته‌بندی آنها استفاده شده است.

این نوع کالاها باید با عنوان «آبمیوه و آب ترش شیمیایی صنعتی» بدون منقوش نمودن ظرف با تصویر میوه طبیعی به فروش برسد. بنابراین عبارت و تصویر مندرج در ظروف با محتوای آن‌ها مطابقت ندارد و از مصادیق آشکار تقلب محسوب می‌شود. ضروری است به فوریت افراد خاطی شناسایی و پرونده‌های تخلفاتی تنظیم و به تعزیرات ارسال شود.

همچنین برای آگاهی‌بخشی مردم، اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود و برابر مقررات از تولید و فروش کالاهای تقلبی جلوگیری شود. خواهشمندم از نتیجه اقدامات، این اداره کل را مطلع فرمایید.


کد خبر 063fc8904b56412097aa05df8442448b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =