مواد غذایی> مراسم روز جهانی غذا ۲۰۱۶ امسال با موضوع آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند برگزار می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی است، همزمان با این تغییرات اقلیمی، جمعیت جهانی به‌طور پیوسته در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ۹,۶ میلیارد نفر برسد و باید بر اساس این تغییرات سنگین، کشاورزی و سیستم‌های غذایی با تأثیرات تغییرات اقلیمی منطبق شده و انعطاف‌پذیرتر شوند، این تنها راهی است که می‌توان از سلامت اکوسیستم‌ها، جمعیت‌های روستایی و کاهش مهاجرت از این جوامع مطمئن شد.

تولید پایدار مواد غذایی به معنای اتخاذ شیوه‌ای برای تولید بیشتر در اراضی کمتر و استفاده عاقلانه از منابع طبیعی است.

همچنین کاهش ضایعات مواد غذایی در مراحل تولید، برداشت، ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و حمل و نقل بسیار در تولید پایدار تأثیرگذار است که باید نهادینه شود.

تمام عوامل ذکرشده دلیلی بر انتخاب موضوع "آب و هوا در حال تغییر است، مواد غذایی و کشاورزی نیز باید تغییر کند" برای روز جهانی غذا ۲۰۱۶ بوده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار رسیدگی بیشتر به بخش‌های کشاورزی و مواد غذایی در برنامه‌های کشورها جهت اقدام برای تغییرات آب و هوایی و سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه روستایی شد.

به‌نظر می‌رسد با تقویت انعطاف‌پذیری کشاورزان خرده‌پا، می‌توان امنیت غذایی را برای جمعیت رو به افزایش جهان تضمین کرد.

در مسابقه خلاقانه فائو شرکت کنید

اقلیم جهانی در حال تغییر است، از شما می‌خواهیم با طراحی یک پوستر یا ساخت یک ویدئو بر اساس موضوع روز جهانی غذا ۲۰۱۶ به ما بگویید که چرا کشاورزی و تولید غذا نیز باید تغییر کند.

تمامی کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۹ ساله در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از تخیل خود پوستری درباره موضوع روز جهانی غذا ۲۰۱۶ طراحی کنند، همچنین با توجه به اینکه امنیت غذایی از بزرگ‌ترین مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی است، اگر شما در سن ۱۳ تا ۱۹ سال قرار دارید می‌توانید ایده‌های خود را در قالب ویدئویی یک‌دقیقه‌ای که با گوشی‌های هوشمند خود ساخته‌اید، با ما در میان بگذارید.

روز جهانی غذا، سالروزی مقارن با ۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه) است که به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

منبع:ایانا
کد خبر 068bae07b6de4f05bb42590bea238b44

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =