۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
غذا و تغذیه> از خوردن کباب کوبیده با طعم‌های پیاز، دنبه و یا نان خشک به ستوه آمده‌اید؟

تعداد زیاد کبابی‌های تهران، شما را در انتخاب یک کباب کوبیده خوشمزه سردرگم می‌کند؟

دلتان هوای کباب کوبیده‌های اصیل قدیمی با مزه واقعی گوشت را کرده؟

امروز می‌خواهیم سه رستوران ایرانی را معرفی کنیم که می‌شود رفت و با خیال راحت، یک پرس چلوکباب کوبیده با طعم واقعی نوش‌جان کرد.

آپادانا: کوبیده لذیذ و نوستالژیک

این رستوران که در تقاطع خیابان صابونچی و آپادانا قرار دارد، یکی از قدیمی‌ها و خوشمزه‌هاست! در اینجا می‌توانید با فراغ بال کباب کوبیده سفارش بدهید و از مزه‌اش لذت ببرید. کباب‌های این رستوران برخلاف اغلب رستوران‌های دیگر، به هیچ عنوان مزه چربی یا به اصطلاح خودمانی‌تر دنبه، نان خشک یا پیاز نمی‌دهند و کاملاً آبدار و لذیذ هستند!

فضای رستوران تمیز و برای مهمانی‌های کوچک خانوادگی (مثلاً تا ۲۰ نفر) و همچنین قرارهای دو نفره مناسب و به اندازه لازم دنج است. اگر طرفدار سالاد هم باشید که خوش به حالتان است، چون می‌توانید از سالاد باری که در وسط سالن برپاست، بهرمند شوید!

برخورد گارسون‌ها هم به اندازه کافی خوب است، اما مثل هر چیز خوب دیگری، برای خوردن غذای خوب در اینجا هم لازم است کمی انتظار بکشید، شاید کمی بیش از حد معمول! اگر مایلید یک پرس کوبیده در اینجا بزنید بر بدن، می‌بایست سر کیسه را اندکی بیش از پیش شل بفرمائید.

محسن: کوبیده بجز روزهای تعطیل!

یکی از رستوران‌های خوب در حوالی حسینه ارشاد (خیابان زمرد، کوچه همایون)، رستوران محسن است. جای پارک در این‌جا هم مثل بقیه شهر، کمی سخت پیدا می‌شود، اما اگر خوش‌شانس باشید شاید در همان کوچه همایون بتوانید جای خالی‌ پیدا کنید. این رستوران که تقریبا همیشه به خصوص در روزهای تعطیل شلوغ است و مشتری‌های پروپا قرصی دارد، غذاهای خوشمزه‌ای دارد. من به عنوان یک شکم‌باز حرفه‌ای، کباب‌های کوبیده، جوجه ، بختیاری و سلطانی این رستوران را تست کرده‌ام و طعم آن را تضمین می‌کنم.

کوبیده محسن

یکی از ویژه‌های خوشمزه این رستوران در سِرو کباب‌ها، گذاشتن برنج قرمز تند (برنجی که علاقمندان به مزه فلفل برای خوردنش معمولاً باید به رستوران‌های هندی بروند) به جای برنج زعفرانی کنار آن‌هاست که واقعاً طعم شاهکاری دارد و فکر می‌کنم به تنهایی می‌تواند بهانه‌ای برای سفارش کباب شود!

در رستوران محسن، گوشت کباب‌ها کاملاً تازه و برنج کاملاً ایرانی است. در کباب کوبیده محسن، نه از دنبه و نه از پیاز زیاد خبری نیست. هر پرس چلوکباب کوبیده (با یک سیخ کباب) آبدار و خوش پخت اینجا را می‌توانید با ۱۷ هزار تومان نوش جان کنید. از نوشیدنی‌ها هم پیشنهاد می‌کنم دوغ محسن را امتحان کنید.

فضای این رستوران مناسب و تمیز است، حدود ۱۰۰ نفر گنجایش دارد و شما می‌توانید به راحتی یک مهمانی خانوادگی را با خیال راحت اینجا برگزار کنید. سرویس گارسون‌ها هم خوب است و زمان زیادی برای میل‌کردن غذا انتظار نخواهید کشید.

چلو محسن

«محسن» غذای بیرون بر هم دارد و اگر در یک روز تعطیل با خیل جمعیت روبرو شدید ‌می‌توانید غذای خود را ببرید؛ یادتان باشد که برای بردن غذا، ظرف پیرکس یک‌بار مصرف (ظروف پلاستیکی شیک و مجلسی) نخواهید، چون حتی اگر ۱۰ پرس باقالی‌پلو با ماهیچه مخصوص ۴۰ هزار تومانی هم سفارش داده باشید، باید برای هر دیس ۳۵۰۰ تومان بپردازید! نکته دیگر اینکه در روزهای تعطیل کباب کوبیده طبخ نمی‌شود و برای این غذای خاص باید در یک روز غیر تعطیل به این رستوران بروید.



ضربه آخر: رستوران ارکیده

ارکیده در میدان آرژانتین، نبش خیابان الوند واقع شده و شعبه اصلی آن در جاده چالوس است، البته در شهریار و کرج هم شعبه دارد. شاید مهمترین نکته قوت این رستوران که در اولین نگاه نظر آدم را جلب می‌کند، فضای بزرگ و دلباز با نورپردازی و طراحی داخلی خوب و مناسب برای برگزاری مجالس مختلف باشد.


برای رفتن به ارکیده نیازی نیست نگران جای پارک باشید، چون هم در خیابان و هم در ساختمان رستوران، جای پارک وجود دارد. سرویس گارسون‌ها سریع و خوب است، و غذای شما در زمان کوتاهی آماده می‌شود و در یک سینی بزرگ که آدم را یاد چلوکبابی‌های قدیمی می‌اندازد، به همراه نان تازه از تنور در آمده مقابل شما قرار می‌گیرد. کباب‌های کوبیده ارکیده تازه، آبدار و ترد هستند و در هر پرس به صورت زوج به همراه برنج مرغوب ایرانی که عطر زعفرانش آدم را مست می‌کند، سِرو می‌شود. قیمت یک پرس کباب کوبیده، یک ظرف سالاد دونفره، به همراه دو نوشیدنی حدود ۴۱ هزار تومان می‌شود که برای آن کباب لذیذ، قیمت مناسبی است. اگر مثل من علاقه به نوشیدن چای دارید، خوشحال باشید، چون یک کافه نقلی هم در ارکیده هست.

حالا چند از ۲۰؟

رستوران آپادانا با وجود آنکه غذای لذیذی دارد، به دلیل قیمت بالا نمره ۱۵، رستوران محسن با غذای خوب و قیمت کمتر، ولی برخورد اندکی تجاری‌گونه با مشتری و جای پارک نسبتاً سخت نمره ۱۵، و رستوران ارکیده به دلیل مناسب‌بودن قیمت، لذیذبودن غذا و آسودگی خیال از جای پارک نمره خوب ۱۶ را می‌گیرند؛ اما هر سه می‌توانند با کمی چشم‌پوشی در ریزه‌کاری‌ها، در لیست رستوران‌های خوب تهران باشند.
کد خبر 0853e123de084a2486992885400f82d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =