کشاورزی> قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از وضع عوارض برای صادرات سالامبور خبر داد و آمادگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را برای کمک به وزارت جهاد کشاورزی در توزیع میوه شب عید اعلام کرد.

مجتبی خسروتاج با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای صنایع پتروشیمی و مواد خام از جمله اولویت‌های ما محسوب می شود، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش در شورای اقتصاد تصمیم‌گیری شد که برای صادرات پوست در مرحله سالامبور عوارض گذاشته شود، چون می خواهیم صنعت کفش و لباس چرم در کشور توسعه یابد لذا قرار بر این شد که در صورت صادرات این نوع صنایع، عوارض برای آن‌ها تعیین شود.

وی همچنین با اشاره به صنعت نساجی گفت: از نظر تکنولوژی و نیروی انسانی برای تولید رقابتی و حضور در بازارهای جهانی، مزیت های مناسبی در این صنعت وجود دارد ولی یکی از معضلات اصلی در این بخش، قاچاق است.

خسروتاج اظهار کرد: امسال متولی توزیع میوه شب عید وزارت جهاد کشاورزی است و نظارت هم به عهده آنهاست و ما نیز هر گونه کمکی که نیاز باشد انجام می‌دهیم. در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند به عنوان بازوی حمایتی وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع میوه شب عید باشد.

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از سیاست‌های ما بوده که دنبال کرده‌ایم، گفت: در شرایطی که سیاست ضد تورمی در کشور وجود دارد، بخش بازرگانی برای خروج از رکود و رونق اقتصادی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی یادآور شد: توجه به صادرات غیر نفتی بسیار با اهمیت است و در این راستا وزارت صنعت هم توانسته توازن را بین صنعت و تولید برقرار کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 0b5863e011a34674b639a806c8e71c26

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =